Alla inlägg den 4 juni 2020

Av Fester Bestertester - 4 juni 2020 23:04

Den där jäkla Fikret (bartendern) alltså, han förstörde min och Ronnys kväll. Ronny hade spilt vatten på sig, men blev anklagad av ett sällskap för att ha kissat på sig. Dessutom sa de att han hade kladdat på en kvinna i sällskapet. Jag såg det hela och hans hand råkade vidröra hennes. Det var ju inte som att han tog henne i brasan direkt.


Fikret kom fram till vårt bord och bad Ronny att gå, vilket han gjorde. Kvar blev jag utan nån att dra historier med/för. Jag drack upp min bärs och gick också hem.


Kan man polisanmäla krogen? Jag är arg, ska man inte kunna gå ut och roa sig utan att bli dåligt behandlad? Bojkotta God vän!


MVH/Bosse Rulltårta

Av Fester Bestertester - 4 juni 2020 22:05

Det börjar bli dags för mitt dagliga samtal med folket på akutenheten. Ska jag prata politik kanske? Eller film. Eller sport. Pratar jag sport vill jag göra det med en manlig skötare, då kvinnor helst inte ska vara intresserade av sport. Det finner jag ytterst avtändande.


Det finns en och annan goding på AE och jag skulle gärna bli romantisk med dem. De kanske värdesätter mina samtal och vill bli mina flickvänner. Jag har ork för mer än en, det kan du lita på.


Jourhavande präst har jag testat att ringa, men jag sa som det var att jag är satanist, då lade stollen i andra änden på luren. Sen kan man ju ringa 112 också, men man får passa sig, för det kan bli böter.


Boten mot ensamhet är telefoni.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 juni 2020 21:52

Ronny, jag vet att du liksom jag är törstig. Är du på festhumör så är det bara att ringa mig, jag tvekar inte att ta till flaskan. Jag dricker ju varje dag, som du vet. Jag har trillat dit igen. Av ekonomiska skäl brukar jag hänga i parker och på torg och dricka där, men en och annan öl på krogen fixar jag. Men helst undviker jag God vän, det stället har alkisstämpel på sig och jag är en förfinad individ. Vi får ta några glas ihop snart!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 4 juni 2020 19:35

Jag tycker att RFSL ska starta ett ungdomsförbund. En grupp sköna, yngre killar som vi veteraner kan lotsa mot njutning med varsam hand. Jag känner för att krama en naken och hårlös gosse och vill minimera svårigheterna för att så få göra. Man kan gå runt på staden och ragga, men man kanske gör det på en böghatare och så får man en smäll på nosen.


Vem skulle tacka nej till en smärt och sportig adonis i sina bästa år? Nog för att jag gillar karlar i alla åldrar, men ibland blir man sugen, ofantligt sugen, på lammkött. Detta är något för vår förbundsordförande att ta tag i.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 4 juni 2020 19:02

UFO-Norrköping har inte företagit någon expedition på länge, vi har låtit utomjordingarna härja fritt och infektera samhällskroppen. Den drivande medlemmen är jag och jag börjar tröttna på drönare och såskoppar. Vi behöver män hårda som flinta som är redo att ge sina liv på ort och ställe för att förhindra ett utomjordiskt maktövertagande.


Folket här i stan vill helst sitta hemma och äta chips och dricka sig berusade. "Fältstudier är blaha, blaha" tycks de resonera. Hade det inte varit för mig och mitt driv hade vi inte genomfört en endaste utflykt.


Nu skärper ni till er grabbar. Jag kan tänka mig att släppa på nykterhetskravet, ett par bärs får ni väl ta då. Men ni får inte bajsa på er eller kräkas på vår sofistikerade spaningsutrustning. Är vi överens?


MVH/Er Ordförande

Av Fester Bestertester - 4 juni 2020 18:41

Jag och Bosse Rulltårta ska på puben. Det blir ett ställe kallat God vän, vilket ligger centralt och bra. Bara ta spårvagnen till Väster tull och man är nästan där.


På God vän möts hela världen. Chilenare, irakier och syrianer, alla är där. Finns även en aschysst kille med Bin Laden-skägg som aldrig dricker. Han brukar spela på maskinerna och jösses, vad arg han blir när det går dåligt. Men en gång fick jag låna en hundring av honom.


Jag hoppas det dyker upp galanta damer, jag känner för sällskap i natt. Jag har hämtat mitt försörjningsstöd idag, så jag är inte främmande för att bjuda på cider och vin.


Jag ska bara applicera deodorant i armhålorna så sticker jag. Vi kanske ses i vimlet.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 4 juni 2020 18:27

Idag för 215 år sedan föddes Jean Fourinier i Paris, Frankrike. Han var affärsinnehavare och sålde finkläder till stadens överklass. Han var inte främmande för att ta sig ett rus, vi kan bara hoppas att han var berusad när han dog, endast 53 år gammal. Tres bien, compagnon Jean.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 4 juni 2020 16:25

Jag är less på allt. Less på vardagen, less på mitt pissiga liv. Runt omkring mig lever folk sina liv. De storhandlar, de hämtar barnen på dagis, de går på bio. Vad gör jag? Jag sitter och glor.


Jag lever i min egna lilla bubbla. Handlar visserligen åt mina föräldrar och går till en mötesplats, men annars gör jag inget. Jag lever i en fantasivärld där jag är kung.


Livslusten är borta, ska jag sitta som ett fån och barre glo i 20 år till är det bättre att det tar slut nu. Jag ska bara gå på puben en sista gång och blåsa det lilla jag har.


Det är så synd om mig.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards