Alla inlägg den 1 juni 2020

Av Fester Bestertester - 1 juni 2020 21:30

Jag köpte den senaste rullen av min favoritregissör, tysken G Fistulator. En film med stora pjäser till karlar som skoningslöst går loss på varandra. Jag har inte sett den än, men regissörens namn borgar för god kvalitet. Jag kommer att slå mig ned vid TV:n redo att låta mig hänryckas. I herr Fistulators filmer finns ingen handling, det är nakna kroppar mot andra nakna kroppar hela tiden. Bara det viktigaste, ingen dialog eller annat trams. Är du också hårdhomo ska du definitivt titta närmare på denna film.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 1 juni 2020 20:10

UFO-Norrköping måste tyvärr meddela att kvällens expedition är inställd. Vi hade tänkt träffas i utkanten av Vrinneviskogen, men det blir inget av med det. Orsaken är avhopp från tilltänkta deltagare, tydligen är det viktigare att sitta hemma och äta chips än att vara ute i fält och jaga aliens.


Jag som har köpt en brödlimpa. Jag får helt enkelt äta upp den själv, för datumet lär gå ut innan vi har organiserat en ny expedition.


Jag är mycket besviken på avhopparna. Ni skulle inte ha anmält ert intresse från första början och komma med krystade bortförklaringar samma dag som vi skulle ha träffats.


Men hellre en inställd expedition än en där hälften av deltagarna är berusade. Nästa vecka går nästa tåg, då vill jag se mangrann uppslutning. Och lämna ölen hemma.


MVH/Er Ordförande

Av Fester Bestertester - 1 juni 2020 19:53

Mitt lag FC Carl Zeiss Jena fick stryk med noll ett hemma mot Chemnitzer FC och ligger sist i 3 Liga med endast sjutton poäng inspelade på 28 matcher. Uselt. Uslare än uselt. De kommer så klart att bli nedflyttade, då blir det spel i en så kallad regionalliga. Ungefär som division två i Sverige. Jag tror dock att vistelsen där kommer att bli kortvarig, högst två säsonger. Att spela i 3 Liga borde klubben kunna mäkta med, regionalliga tycker jag laget är lite för bra för. Förra året var det på håret att man klarade sig kvar och i år blir det alltså nedflyttning. Ned, slicka såren och kom tillbaks med förnyade krafter nästa år.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 1 juni 2020 19:38

Så klart att det blir ett samtal till akutenheten idag också. De har blivit som kompisar, de på expeditionen och det är trevligt att snacka bort en stund. Jag kommer att berätta om mina formidabla krafter och att jag ej tvekar att släppa lös dem om jag inte får min vilja igenom: mer benso. Mer benso, mer benso, mer benso! Hoppas jag får prata med Anita, en riktig räv som sett stollar komma och gå under sin karriär på sjukan. Hon ger mig inga tabletter, men hon är trevlig att snacka med. Man är aldrig ensam, akutenheten är bara ett telefonsamtal bort.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 juni 2020 19:09

Vart är Sverige på väg? Jag såg flera ungdomar stå och slöa när jag var nere på byn. De hade långt hår och såg ut som vanvårdade fruntimmer allihop. De hade hår som hängde ned över öronen och långt i nacken var det också.


De är som barn i trotsåldern. Vore det mina knoddar togo jag dem i örat och vred om. Bums iväg till frisören, slyngel! Och spotta ut tuggummit på momangen.


Jag saknar 1900-talet, de civiliserade tiderna. Jag lever femtio år för sent, jag känner mig inte hemma i den så kallade moderna världen. Det slutar med samhällskollaps om vi inte får ordning på ungdomarna.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 1 juni 2020 18:50

"Jag är trött på att dagligen plågas och jag plågas i onödan då det finns mediciner som skänker lindring. Den bensodiazepin jag har idag önskar jag dubbel dos av, eller att den ersätts med ett potentare alternativ. Jag vill ha livskvalitet, inte gå runt med ständig oro och ständig smärta. En doshöjning skulle innebära en avsevärd höjning av just livskvaliteten."


Denna text tänker jag mejla min kontaktperson. Kort och koncist så att till och med min kontaktperson fattar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 juni 2020 17:23

Jag kan stolt meddela att jag inte handlat snabbmat från pizzerian nära mig sedan nån gång förra året. Jag tröttnade på joxet. Blir jag hungrig köper jag istället dagens varma lunch från en mataffär för 50 kronor portionen. Riktig mat, ingen hopslafsad multikulti-skit för en hundring portionen.


Knåda på, Ali och Mustafa. Ni kanske tjänar ihop till fina BMW ni åka på stan och spela skööön mozik med nedvevade rutor. Men knåda inte på åt mig, jag vägrar att sponsra er längre.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 1 juni 2020 16:56

Jag har idag handlat för över 1000 kronor på Systembolaget. Det blev fyra starköl och tre helor whisky. Jag fick ett ryck helt enkelt och köpte på mig rejält med doningar. Om jag får slut på pengar går jag bara till soc och beklagar mig så har man lite pengar på kontot igen. Jag ska ringe Bosse Rulltårta och Ronny och bjuda hem dem. Jag vill ju ha folk runt mig när jag dricker, någon/några att snacka med. Det är därför jag ofta hänger med a-laget. Nu mår jag toppen, några pavor starkt gör mig på bra humör.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards