Alla inlägg den 27 juni 2020

Av Fester Bestertester - 27 juni 2020 21:14

Jag är inte snarstucken, men jag tolkar det som kritik från Ronny bara för att jag har några öl hemma. Ronny måste lära sig att hålla i pengarna och inte komma med bitska ord och kommentarer bara för att en annan inte tömmer plånboken varje dag.


Ronny är fortfarande en vän, men en något gnällig sådan. Lev på fiskpinnar och nudlar i veckan, så ska du se att du har råd att festa till det på helgerna. Bara ett råd i all välmening.


MMVH/Bosse Rulltårta

Av Fester Bestertester - 27 juni 2020 21:02

Den här dagen är lugn, jag har inget att dricka. Jag tänkte först handla på Systembolaget, men stålsatte mig och köpte mat för pengarna. Bosse, däremot, festar. Det finns de som har det bra.


En dag utan öl är ju inte bra, men jag har inte råd att handla godsaker varje dag. Lita på att jag kommer att handla på måndag, då blir det två påsar med öl. Om jag nu inte går till puben T imorgon.


Det billigaste är att inte dricka alls, sedan kommer Hasses taktik, att sitta på en parkbänk och läska sig. Men man kan få 500 kronor i böter (om beloppet inte har höjts) och då blir det inte billigt ens på parkbänken.


Jag får nöja mig med läsk idag, så får vi se hur jag gör imorgon. Det är trevligare med pubhäng än att dricka i sin ensamhet, fast jag kan ju alltid be Bosse komma över. Alla mina dagar är fyllda med tankar på starköl och annat fint, men att dricka är min främsta hobby.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 27 juni 2020 20:24

IF Sylvia har börjat sin säsong på samma sätt som storebror IFK Norrköping: fyra raka segrar. Laget från Lagerlunda, eller var de nu kommer ifrån, är näst bäst i staden. Fullt naturligt, då man har ett bra samarbete med IFK. Laget har varit i Superettan flera säsonger och fortsätter poängen att trilla in kanske man åter kan kalla sig ett elitlag. Sylvia upp i Superettan och IK Sleipner upp i ettan? Jag håller på alla tre lag, men när de möts är det Snoka jag hoppas på. Tretton mål för Snoka och tolv för Sylvia. Just nu är det kul med fotboll.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 27 juni 2020 18:04

En läsare skickade ett meddelande som avhandlade doser av min medicin Oxascand/Sobril. Jag visste redan innan att jag har en ytte- pyttedos, men nu fick jag det svart på vitt. Min iskalla kontaktperson sa att jag hade så mycket att en höjning inte var möjlig. Det är inte kp:ns sak att besluta om, det gör bara läkare. Jag ska kräva att få prata med läkare redan på måndag då jag hämtar min mikrodos. Ångesten håller på att ta knäcken på mig och det helt i onödan.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 juni 2020 17:03

Mitt IFK Norrköping slog Östersunds FK med fyra två på bortaplan. Jippi! Hurra! IFK låg under två gånger, men kom tillbaka och vände matchen i slutet. Nu har de fyra raka segrar i Allsvenskan och det är storartat. Jag tror på en plats i Europa.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 27 juni 2020 16:24

En av mina vänner på Facebook sände live, som det heter. De var några stycken som trängdes i en bekants vardagsrum. Alla utom en person satt och pillade på sina mobiltelefoner.


Så går det alltså till när man umgås nuförtiden. Sitta med en flimrande liten skärm framför ansiktet. Själv har jag haft mobiltelefon, men använde den mycket sparsamt. Sedan gick det bara att telefonera och skicka SMS med den, det räckte gott och väl.


Slit blicken från displayen och upptäck världen du har runt omkring dig. Att hålla på med det här Internet kan man göra i hemmets lugna vrå. Ja, jag är teknikfientlig.


MVH/Wolfram Tungsten

Av Fester Bestertester - 27 juni 2020 16:11

Jag ska hälsa på min gode vän Nils-Erik, min kamrat i vått och torrt. Jag kommer inte att ta med min fru, då hon vredgat mig. Hon får stanna i källaren och hon blir utan mat idag. Hon betedde sig uppstudsigt imorse och måste få en tydlig signal om att hon gjort fel, annars bättrar hon sig aldrig.


Nils-Eriks fru kommer att steka torsk och koka potatis, rejäl husmanskost. Av princip äter jag bara svensk mat, inget sönderkryddat jox med klimpigt ris. Sådant äter de i Afrika och fjärran östern, här uppe i norr är vi civiliserade.


Nils-Erik hittade ett rekorderligt fruntimmer, jag önskar att jag vore lika lyckligt lottad. Jag får dras med min djungelvilde dygnet runt, sju dagar i veckan.


Nu knyter jag slipsen och tar på mig mina lackskor. Det ska bli skönt att komma hemifrån och slippa höra frugans skrik och bultande i väggarna.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 27 juni 2020 15:28

Jag och två personer till var på Rosegarden och svullade, det var buffé. Tyvärr orkade jag bara tre tallrikar mat. Jag tog mest nudlar men även en del klyftpotatis. Riset hoppade jag över, det är så mättande. En fjärde kille skulle ha varit med, men han kom efter att vi hade gått. Han hade skrivit till mig på Facebook att han var försenad, men jag har ju ingen mobil, så såg det inte förräns jag var hemma. Nu har jag kommit hem och har även hunnit med att sova middag. Proppmätt hela da'n.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards