Alla inlägg den 29 juni 2020

Av Fester Bestertester - 29 juni 2020 21:55

Jag träffade Finske mannen idag. Han hade en öl i varje hand och var på väg till en park. Jag var lite upptagen, annars hade jag gjort honom sällskap. Men han har vanan att prata finska när han är berusad, så då blir det ju lite svårt med kommunicerandet. Nån timma senare stod han och hängde utanför Systembolaget, hoppas han fick handla mer öl, det behöver han. Finske mannen måste vara en av stadens mest förhärdade alkisar, han får i sig mer än de flesta a-lagare en vanlig dag i hans liv. Terve.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 29 juni 2020 21:18

Jag lyssnar på den bästa skivan black metal-bandet Venom gjort. Nämligen "At war with Satan". Låt dig inte luras av svenska Wikipedia, där står att den släpptes 1983, det korrekta är 1984, vilket står på engelska Wikipedia.


Titellåten upptar hela förstasidan av albumet. Ett djärvt grepp som funkar ack så bra. B-sidan är inte dålig den heller, med låtar som "Cry wolf" och "Rip ride". Hård musik, men bra melodier i grunden. Inget tröttsamt mangel.


Har du inte lyssnat på Venom tycker jag du ska göra det. Men det är främst de tre första fullängdarna som är bra. "Die hard" är också stenhård och bra, men den är en mini-LP, eller kanske en maxisingel.


"Lay down your soul to the God's rock'n'roll!

Av Fester Bestertester - 29 juni 2020 20:41

"Ångest, ångest är min arvedel" skaldade Pär Lagerkvist som osnuten 25:åring. Ångest har jag varje dag. Varje jäkla dag. Inte dygnet runt, men nästan. Jag har nog inte schizofreni, tror jag har diagnosen GAD, en ångestsjukdom.


Fy fasen säger jag bara. Jag är trött men har inte ro att ligga på sängen. Jag har energi men orkar inte gå ut och gå.


Ångest är ett missbrukat ord, ett ord folk ibland slänger sig med lite oförsiktigt. Ångest bryter ned, ångest kan få en att vilja dö. Angst, på ren tyska.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 juni 2020 20:15

Förra året fixade jag en egen hemsida. Jag var psykotisk när jag ingick avtalet och nu vill jag bryta det. Jag har mejlat företagets kundtjänst och skrivit att jag vill bryta avtalet. Imorgon räknar jag med att få svar. Krånglar de så vänder jag mig till Konsument Norrköping och ber om deras hjälp. Jag kan tänka mig att betala för att bli av med abonnemanget, bara jag blir kvitt det. Tänk vad man kan ställa till det under psykos.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards