Alla inlägg den 12 maj 2024

Av Fester Bestertester - Söndag 12 maj 12:58

Jag färfattar dessa rader på min telefon och gör det från klassisk mark, nämligen Hörsalsparken. Vi är ett mindre sällkap som träffas och njuter av några folköl. Själv har jag bara ett sexpack trekommafemmor. Det är synnerligen dålig stil av regimen att inte låta Systembolaget ha öppet på söndagar. Sitta här och dricka blask, det är ovärdigt en heltidsdrickare som jag. Fast vi har det rätt trevligt ändå och de andras leverar är på dekis, vilket gör att de faktsikt blr fulla på några folköl. Där är jag inte riktigt än, men kanske om några år. Det blir att gå hem och lägga sig och sova hela kvällen och natten så kör jag en vända till på Systembolaget imorgon bitti. Öl är ett måste, öl är mitt livs passion.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - Söndag 12 maj 12:38

Om cirka en och en halv timma sparkar en fotbollstäfling igång där IFK Norrköping tar emot pundarna i Hammarby IF. Jag tror på seger för gästerna, då Snoka är ett mediokert lag som lär hamna långt ned i tabellen. Dock ligger man strax före Bajen, men bara med en poäng. Som tur är går matchen på TV så jag kan gå och skrota i min nätbrynja och kalsonger hela dagen om jag så skulle vilja. Kom igen nu, Jan Hellström, Patrik Andersson och Tomas Brolin och sätt ett par stänkare för mig. Matchen är inte förlorad på förhand, men jag tror på två ett för pundarna. Åker Snoka ur serien i år, eller lyckas man kriga sig kvar?


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards