Alla inlägg den 24 maj 2024

Av Fester Bestertester - Fredag 24 maj 20:56

Det pratas för fullt i mitt huvud. Det är "J", "D" och "F" som är på mig. Främst är det de två förstnämnda som stör mig, "F" kan faktiskt vara en positiv röst för det mesta. Det hjälper inte att medicinera mot min sjukdom, de förbaskade rösterna är kvar, om än inte i så hög intensitet eller volym. "Du kan inte ens torka rumpan", "vad fet du är" eller "vi ska stråla dig till döds" låter det på dem. Lämna mig ifred! Jag har god lust att ringa AE, akutenheten och beklaga mig, men vet inte vad de skulle kunna göra för mig. AE är mest till för att avgöra om man kräver en inläggning eller inte och jag har bara varit ute några veckor och vill absolut inte in igen. Jag heter X och jag är rösthörare. Störtlöjligt men sant. Och inte har jag någon alkohol hemma som skulle kunna hjälpa mig att komma till ro. Jag tar kampen om min hjärna och mitt välbefinnande, men vet inte hur den slutar. Dö är jag för ung för i alla fall, jag borde ha runt 20 år kvar att leva. Men det är tveksamt om jag tycker det är värt besväret, att ha psykossjukdom utan hjälpande mediciner. Jag får väl försöka lägga mig och sova bort eländet.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Fredag 24 maj 19:14

Snart drar jag och Bosse Rulltårta till bästa puben God vän. Med mig har jag plånboken med hela 300 kronor däri. Bosse tar väl med sig hundra tusen kronor eller något liknande. Vi ska partaja lite grann och det ska bli så trevligt. Min huvudräkning är inte den bästa, men jag skulle tro att jag har npg med pängar på fickan för sju öl av den minsta sorten och det räcker för mig. Men vi hade tänkt att äta en bit mat också, så det går på minst hundra kronor. Kan man hoppas på ett lån av Bosse Rulltårta? Det ska bli så trevligt att träffa hela gänget med stammisar där och höra hur de mår och vad de har gjort. Sedan finns ju alltid chansen att man träffar på en villig tjej, det vore inte helt fel. Det blir att ta på sig finkläderna, min förnämsta skjorta tar jag ur tvättkorgen, den håller för en kväll till. Vad trevligt vi ska ha det och är det en trubadur där ska jag önska "Living next door to Alice", "Hotel California" och "Turistens klagan". Om nån timma drar Bosse och jag. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards