Alla inlägg den 13 maj 2024

Av Fester Bestertester - Måndag 13 maj 23:33

Jag har ägnat kvällen åt en ishockeytävling mellan Tyskland och lilla Sverige. Jag var rädd för att motståndet skulle vara massivt och kanske övermäktigt Sverige, men där fick jag fel. Man vann med klara sex ett, ett måls marginal bättre än mot polackskitarna. Det var en fullständig överkörning där det enda negativa var att man inte lyckades hålla nollan, en snabbt stutsande puck gick turligt för Tysklands del efter mycket om och men in i mål. Tråkigt, men viktigt med stabilt spel och sex olika målskyttar. Nu har grabbarna avverkat tre matcher med tre segrar och stormar mot gruppseger. Vem bryr sig om den stilla lunken i fotbollsallsvenskan när man bjuds på högoktanig hochey varje dag?


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - Måndag 13 maj 23:20

Jag är åter avstängd från prutt-sajten Flashback. Allt jag gjorde var att beskriva en viss folkgrupp som smuts och det passade inte herrskapet bakom sidan. Jag står för mina ord, men vill inte åka på hets mot folkgrupp och jag vill inte gå in närmare på saken här. De snackar om yttrandefrihet och är på mig med varningar och avstängningar gång efter annan. Jag tyckte att jag var rolig när jag beskrev folkgruppen i fråga som lata och jovialiska lättingar. Nä, fy bubbland! Jag kommer aldrig mer att använda mitt konto om nu min avstängning hävs. Jag har fått nog. Yttrandefrihet? Pyttsan!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards