Alla inlägg den 27 maj 2024

Av Fester Bestertester - Måndag 27 maj 19:57

Glada gänget och jag var i Hörsalsparken tillsammans för några öl tidigare under dagen. Med mig hade jag en påse med sju starköl i och alla gick åt. Snuten åkte förbi på Drottninggatan till vilken parken angränsar, men de måste  ha missat oss. Det var lite molnligt ute på morgonkvisten men sedan sprack molntäcket upp och solen flödade. Gissa om det var idealväder för utomhusdrickning. Finske mannen var bra laddad, jag misstänker att han druckit handtvål innan vi sågs, han hade lite "fradga"i mungipan. Mannen med det illröda ansiktet, han nöjde sig med minimalt med öl, har en synnerligen aktiv mage och han möljde i buskarna en bit bort. Tyvärr låg vinden på åt fel håll, så hans bajsångor fyllde våra näsor. Han blev kanonfull på bara tre starköl och frågan är om han inte borde gå över till folköl, då hans lever förmodligen är slutkörd snart. Viggar'n var på plats, liksom Jukka och Mannen med militärkepsen, vi hade det jättetrevligt. Jag stannade kvar en stund efter att mina öl var uppdruckna, sedan tackade jag för mig. En toppendag på alla sätt blev det. Vi kör en repris imorgon.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - Måndag 27 maj 16:29

Under dagen har jag haft min kontaktperson, kp, hemma hos mig. Det blev inte mycket sagt. hon frågade om jag några symptom på sjukdomen hade, vilket jag svarade ja på. Inte lönt att ljuga, vården kan inte lägga in mig för en sådan struntsak. Tyvärr började kp:n att gagga om gruppboende igen. De tror att jag blir inlagd så ofta (cirka två gånger om året) därför att jag bor ensam. Sicket nys! Jag svarade nej på allt hon sa om gruppboenden, jag kallade dem vuxendagis. Vi satt där vi fick plats, hon i soffan och jag i fåtöljen, så jag slapp ögonkontakt. Ett totalt misslyckat besök. Dessutom faktureras jag, 200 spänn kostar ett samtal. Pängar i sjön. Det blev inte så långarigt, mötet, då jag inte var talträngd för fem öre. Nu har min kontaktpperson gått hem, äntligen är jag ensam igen. Det firar jag med två stycken Japp.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards