Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Mystisk farkost

Av Fester Bestertester - 21 september 2011 21:38

Jag var ute och promenerade planlöst under dagen. Kände för att gå långt, så jag styrde stegen mot Navestad. Jag höll mig på utsidan av huskropparna, då området är ett av Sveriges värsta alla kategorier. När jag närmade mig Vrinneviskogen drog jag en lättnadens suck, jag blev varken rånad eller nedslagen.


Jag följde vägen mot Ensjön och snart dök den upp bland träden. Vid det här laget var jag en aning trött, så jag satte mig ned vid ett bord. Jag vet inte hur länge jag satt där, men det kan ha rört sig om en halvtimma. Då såg jag "den".


Ett starkt, pulserande ljus ackompanjerat av mindre blinkande diton drog till sig mina blickar. Vad var nu detta? Sakta, sakta sänkte sig ljusen mot vattenytan och rörde sig aningen närmare strandkanten. Då framträdde hela skrovet. Det var ett klassiskt ufo till formen, tefatsliknande i all sin prakt.


Jag satt som förstenad, jag hade inte sett ett ufo på bra länge. Typiskt att jag skulle göra det just idag, när jag lämnat kameran hemma. Nåja, minnet kommer att leva kvar.


Plötsligt gjorde farkosten halt, började snurra och försvann med vansinnig hastighet samma väg den kommit. Kvar satt jag med gapande mun. Jag satt kvar en bra stund, ifall farkosten skulle komma tillbaka, men icke.


Det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta mig vid telefonen. Jag ringde ledargarnityret i Östergötland och naturligtvis UFO-Sverige. De trodde att det jag såg verkligen var ett ufo. Roligt, eftersom jag upplever dem som överdrivet skeptiska till fenomenet med besökande utomjordingar. Nu har jag en förträfflig historia att berätta på nästa möte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Måndag 8 april 22:56

Det blev ett samtal till farbror polisen för någon timma sedan. Jag sa som det var att vissa vill se mig död och har börjat stråla mig. Man vill sakta, plågsamt och säkert ta livet av mig. Jag var spik nykter under samtalet (och är fortfarande nykter...

Av Fester Bestertester - Lördag 6 april 23:19

Mitt IFK Norrköping har öppnat årets allsvenska dåligt, möjligtvis den sämsta säsongsinledningen någonsin. Stryk med fem ett i första matchen (mot MFF) och stryk med tre noll borta mot lilla Mjällby AIF. Laget har en ny tränare, men det har inte hjäl...

Av Fester Bestertester - Lördag 6 april 15:32

Snart ska jag ringa polisen då agenter åker runt, runt mitt kvarter och beskjuter mig med strålar. Hoppas jag får en okorrumperad snut på tråden så att jag kan få rekvirera en polispatrull och ge oss ned på stan för agentjakt. Sist jag pratade med vå...

Av Fester Bestertester - Fredag 5 april 19:07

Idag blev en toppebdag i Hörsalsparken. Större delen av stadens glada klientel var på plats och trots att vi satt där i flera timmar var det snutfritt. Själv hade jag med mig åtta burkar Belllman och alla gick åt. Ja förutom en halv då, som jag gav t...

Av Fester Bestertester - Onsdag 3 april 18:48

Eftersom jag slåss mot Försäkringskassan när min enda önskan är att bli förtidspensionär som herr X är har jag konstant dåligt med pängar. Det är inte ett värdigt liv att leva på skärven det kaptalistiska samhället motvilligt vill ge mig. Därför tvin...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards