Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Fester Bestertester - 16 oktober 2012 16:25

Jag känner att UFO-Östergötland står och stampar på en och samma fläck. En titt i medlemsregistret visar att vi är ungefär lika många medlemmar idag som för tjugo år sedan. Något måste göras.


Visst lockar vi till oss en del nytt folk, men andra lämnar organisationen av olika orsaker. Sedan är medelåldern rätt hög, så vissa av oss lämnar snart jordelivet. Detta faktum har jag legat sömnlös över många nätter.


Vad kan vi då göra för att få få snurr på hjulen igen, att verkligen expandera och sätta UFO-frågorna på var mans agenda? Vi måste sprida budskapet som aldrig förr. Vår kassa är blygsam, men att trycka flygblad och dela ut till hushåll, eller i stadskärnorna är en effektiv ögonöppnare. Sedan tänker jag klistermärken. Om varje medlem sätter upp fem stycken varje dag blir det snart en hel del.


Allt kostar pengar, sådan är den bistra verkligheten. Vi har en del bidragsgivare, men det räcker inte. Vi kanske skulle börja att redovisa i detalj vad vi lägger pengarna på, så folk inte tror att vi snor åt oss dem för privat bruk. Frågorna är många, fast jag tror nog att framtiden tillhör oss. Vänta bara tills man hittar vatten på Mars.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards