Alla inlägg den 2 september 2015

Av Fester Bestertester - 2 september 2015 15:30

Kompisen är spelmissbrukare och lägger nästan alla sina pengar på Jack Vegas-maskinerna. Idag var inget undantag, förutom två folköl och en tidning brände han allt han hade på fickan, ett par hundra, på maskinerna.


Jag vet, för jag var där. En höjdare är när han svär åt Gud och Jesus, kristen som han säger sig vara. Det är komik på hög nivå att höra hans haranger.


Själv är jag alkoholist, men tycker jag får så mycket mer för pengarna. Hellre vara lullig en hel dag än att förstöra pengarna på ett ögonblicks spel. Palle, som vi kan kalla honom, är helt otrolig. Både vad gäller att blåsa pengarna och hur han duperar för att få låna till sitt jämra spelande. Han är bortom all räddning.

Av Fester Bestertester - 2 september 2015 12:14

Kompisen jobbar på Mötesplats Asken idag. Jag hade tänkt hälsa på honom, problemet är att jag fått några öl i mig redan. Får väl sluta dricka efter denna burk och ta en pastill. På Asken får jag mitt kvantum vad gäller umgänge med psykiskt sjuka dårar, jag är kung där. Inte vill man missa chansen att glänsa bland slödder. Jag sätter stopp för drickandet och vinglar dit.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards