Alla inlägg den 2 december 2018

Av Fester Bestertester - 2 december 2018 05:54

Här försöker man läsa lite nyheter för att se vad som händer i den riktiga världen, den utanför min lilla tvåa och så möts man av svammel, svammel, svammel. Och inte så lite propaganda.


Jag möttes av så mycket skräp, så mycket smuts, skrivet av avfall till människor som kallar sig journalister. De bedriver ingen journalistik, de ägnar sig åt propaganda varje dag fram till klockan fyra, då det är dags för en flaska rödvin på favoritsyltan.


Jag stod inte ut speciellt länge, det var samma gamla skit vad jag än klickade på. Ett par tidningar skrev nedsättande om USA:s president Donald Trump, det var väntat. Jag är ingen vän av USA, men det öppna hatet mot honom måste betyda att han gjort nånting rätt, vad nu det kan vara. Kommunister (läs: S, V, MP, C och allt vad det är) måste alltid ha en fiende och i Donald Trump har de funnit den. Pol Pot var väldigt arg på folk med glasögon, dagens kommunister är väldigt arga på vita människor.


Sen var det de gamla vanliga flosklerna om att massinvandring är bra, är alla tiders. Hela tiden måste murvlarna försvara folkutbytet, precis hela tiden. Om det är bra att europas folk håller på att förintas hade vi alla fattat det för länge sen, vi hade inte behövt bli "upplysta" om det så fort vi öppnar en blaska eller klickar oss fram på Internet.


Ett par blaskor skrev att vi tjänar på massinvandringen. Vi tjänar alltså pengar på att påtvingas tiotusentals somalier och araber varje år? Vad bra! Fast det brukar ju heta att vi ska öppna våra hjärtan, att vi ska visa medmänsklighet. Hur ska de ha det?


Jag avslutar med en halv mening, jag kan inte låta bli. "...Migration är något positivt och bidrar till den mångfald som är en förutsättning för materiell och intellektuell utmaning". Sug på den, svenne. Jag är trött på att spela hänga gubben med mig själv, jag tror jag tar spårvagnen till Hageby för lite intellektuell utmaning. Jag kanske hittar nån Abdulla att snacka filosofi med. Hänga gubbe, förresten... Jag tror jag fick en idé.


MVH/Pelle Jönsson

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards