Alla inlägg den 8 december 2018

Av Fester Bestertester - 8 december 2018 12:26

Det blir att gå en sväng till min gamla kompis Pelle Hörsel. Jag ringde honom i veckan och bjöd in mig och stollen hade mage att klaga på att jag aldrig ringer. Jag ringde ju för tusan i september, räcker inte det? Och vad ska jag säga? "Hej, idag har jag ätit en ostsmörgås"?


Vi har hittat på mycket skoj genom åren, men nu är han rätt gammal och jag är sjuk, både i huvudet och i kroppen. Det blir att sitta i hans soffa och titta på TV, varvat med rökpauser på balkongen. Det duger som lördagsunderhållning, jag orkar inte med mycket mer.


Tänk på den gamla goda tiden när vi raglade omkring på stan och det enda stället vi kom in på var Olaipuben. Vi har krossat fönsterrutor, vi har urinerat offentligt. Den tiden är förbi, men vilka minnen.


Jag tar med mig några folköl och en Dr Pepper och tar plats i hans nedsuttna soffa. Sitta ensam på min pinnstol kan jag göra på söndag. Och på måndag. Och på tisdag.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards