Alla inlägg den 17 februari 2020

Av Fester Bestertester - 17 februari 2020 16:29

Jag har idag varit ca tre timmar på en mötesplats för folk med psykiskt funktionshinder. Jag kallar den för Mötesplats Helknas och det med all rätt; Ni skulle se klientelet. En överintelligent besökare (jag) och tio såskoppar.


Jag briljerade som vanligt. Slängde mig med fina ord och drog valser så det stod härliga till. Det kommer inte ett vettigt ord ur min mun, jag gillar att driva med avskrapet.


Fick i mig sex koppar kaffe, sedan var mina växelpengar slut och jag gick hem. De andra var kvar, dagens höjdpunkt var så kallad lättgympa. Då dallrar fläsket på deltagarna. Man skulle kanske ha varit kvar och skrattat åt dem och deras breda arslen och bilringar.


Jag är på plats imorgon också och ser fram emot många glada skratt. Mötesplats Helknas min oas!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 februari 2020 03:23

Idag trillar det in lite pängar på kontot, det har blivit dags för pensionen. Det heter något annat, men det är ju vad det är, pension. Jag ska inte köpa något speciellt, jag har mina stående utgifter. Men jag ska låna ut 40 kronor till Ronny så han kan köpa sig ett sexpack. Ronny har det knapert, han får in mindre pängar än jag får. Chips, cigg och Coca-Cola, det ska jag tjacka idag. Jag behöver barre pengar så att det går runt, jag lever då inte på stor fot.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards