Alla inlägg den 14 november 2018

Av Fester Bestertester - 14 november 2018 00:47

Jag är fotbollsintresserad och lägger rätt mycket tid på att läsa om sporten. Nu tittade jag in på IF Sylvias hemsida. De ömmar för de lite mindre bemedlade och särskilt de som bor i vad som kallas utsatta områden.


IF Sylvia får säkert en bra slant (kommuninvånarnas skattepengar) för sitt arbete. Det skrivs om att de stackars (skäggiga?) barnen inte har råd med ett par hundringar om året för ett medlemskap i en klubb, eller ens har råd att köpa sig ett par fotbolllsskor. Fina prioriteringar av föräldrarna. Priset på vattenpipor måste ha gått upp. Man skriver rakt ut att det är förståeligt att barnen då snor ett par skor i närmaste butik.


Man har personer som har som enda uppgift att förhindra/avbryta bråk (två av dem nämns vid namn och de heter inte Evert eller Gustav) när det är dags för träning. Jag sparkade boll under större delen av min uppväxt och några vakter fanns det aldrig behov av. Vad konstigt att det behövs idag, Sverige har ju aldrig varit tryggare.


Kalle shoota med Kalasjnikov. Han var så arg, han hade inte råd med benskydd.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards