Alla inlägg den 15 november 2018

Av Fester Bestertester - 15 november 2018 18:25

Jag har tänkt köpa mig en mobiltelefon. Inte en mobil telefon, utan en som jag kan använda utomhus. Inte för att jag tänker ringa till exempel Nils-Erik när jag är ute och går, men kanske vill UFO-Norrköping eller nån annan få tag i mig.


Jag var nere i centrum idag och kollade, men det kommer att kosta flera hundra att köpa sig en telefon, så jag endast tittade och noterade. Ska jag bli av med en femhundring får det inte bli fel och jag kommer inte att köpa vad som helst bara för att den ligger bra i handen.


Jag lägger inte så mycket pengar på frugan längre, en ny telefon har jag råd med. Jag har mest mina vanliga utgiftsposter: punsch, tobak och kakor. Att regimen kommer att kunna följa mig via mobiltelefonen kan jag inte göra något åt, de punktmarkerar mig ändå via luften.


En liten apparat i bröstfickan som jag kan prata i. Vem hade trott det för tio år sedan?


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards