Direktlänk till inlägg 30 augusti 2018

Hallå, hallå

Av Fester Bestertester - 30 augusti 2018 22:25

Jag måste köpa en ny högteknologisk produkt, det är min trogna gamla telefon som håller på att lägga av, den behöver bytas ut.


Jag minns inte när min befintliga apparat inköptes, men det var förmodligen på det glada sextiotalet. Efter ca femtio år får man kanske acceptera att saker går sönder, men visst känns det tråkigt och onödigt att behöva byta telefonen redan nu.


Jag har under en period störts av bland annat skrapljud när jag talat i telefonen, vidare har signalen varit konstig och svag när den ringt. Jag trodde först att det var en socialdemokratisk attack, men efter att ha rådgjort med Nils-Erik kom jag fram till att telefonen var trasig.


Jag besökte en elektronikbutik inne i centrum idag, men återvände tomhänt. Jag vill ha en telefon med nummerskiva, men allt som erbjöds var invecklade apparater med knappar. Sånt har man sett i Hollywood-filmer och det är inget för mig.


Den duperade svensken använder väl knappt den fasta telefonen, att prata strunt medan man promenerar, eller befinner sig utomhus, är av nån anledning populärt. Ett sådan apparat kommer jag aldrig att köpa, det är bara nys och det skulle inte förvåna mig om regimen på något sätt är inblandad. En gigantisk hjärntvätt. Jag har min telefon på nattduksbordet och använder den endast när jag behöver den, inte för att sladdra med släkt och så kallade vänner.


Jag ångrar så att jag inte köpte två telefoner den där gången på sextiotalet. Då hade jag kunnat telefonera obehindrat resten av mitt liv, men nu står jag där, utlämnad åt rovgiriga krämare som vill tömma min börs på de mest lumpna sätt.


Jag är arg och upprörd, men mot den förbaskade statsapparaten står jag mig slätt. En fungerande telefon måste jag ha, bongotrummor hör infödingar till.


MVH/Vän av ordning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Söndag 12 maj 12:58

Jag färfattar dessa rader på min telefon och gör det från klassisk mark, nämligen Hörsalsparken. Vi är ett mindre sällkap som träffas och njuter av några folköl. Själv har jag bara ett sexpack trekommafemmor. Det är synnerligen dålig stil av regimen ...

Av Fester Bestertester - Söndag 12 maj 12:38

Om cirka en och en halv timma sparkar en fotbollstäfling igång där IFK Norrköping tar emot pundarna i Hammarby IF. Jag tror på seger för gästerna, då Snoka är ett mediokert lag som lär hamna långt ned i tabellen. Dock ligger man strax före Bajen, men...

Av Fester Bestertester - Lördag 11 maj 18:29

Just nu lyssnar jag på skivan "Denim and leather" med kultbandet Saxon. En annan är ju hårdrockare och har till och med hår långt för att spara i en rejäl tofs. Det har blivit några skivor spelade idag, till exempel "The last in line" med Dio, men äv...

Av Fester Bestertester - Torsdag 9 maj 21:43

Det blev ett rejält firande av min utskrivning igår me en hela Dworak brännvin. Tittade på actionfilm på TV och bara njöt. Det satte sina spår, jag kom i säng sent och vaknade sent idag. Var en smula bakfull och orkade med mycket möda och stort besvä...

Av Fester Bestertester - Onsdag 8 maj 17:16

Nu är jag äntligen hemma igen efter en månad minus en dag varit inlåst på psyket. Min tvångsvård hade gått ut imorgon och jag gav inte läkarna en chans att förlänga min vårdtid ytterligare. Jag är fri, jag är ute i samhället igen! Naturligtvis firade...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards