Alla inlägg den 22 september 2020

Av Fester Bestertester - 22 september 2020 22:40

UFO-Sveriges gode vän English Bob har äntligen hört av sig igen. Han berättar att Sheffields (hans hemstad) borgmästare skickat men in black på honom. Trots det står han stadigt på jorden med båda fötterna på jordskorpan, han vägrar att böja sig.


Han är mannen som förenar nytta med nöje. Närhelst han går på krogen har han såklart ett flygblad i innerfickan, redo att väcka fler och fler människor ur sin törnrossömn.


English Bob tänker som så att det är bättre att sätta sprätt på några pund på njutning och samtidigt upplysa medborgarna om hotet från reptilianer, än att sitta hemma och knyta näven i byxfickan.


Åh, English Bob... Om vi hade män av din kaliberi vårt sketna land vore vägen till total makt och seger asfalterad och klar. Kämpa på på din ö, så tar vi kampen här på fastlandet. Keep a stiff upper lipp and your fists clenched. Seger!


MVH/Er sektionschef

Av Fester Bestertester - 22 september 2020 21:02

Jag är mitt i ett rus, men känner av viss oro. Man ska inte vara en prinsessan på ärten, men ändå. Jag vågar inte medicinera med Stesolid, då kan jag bli helt galen. Jag får hoppas att ruset jag upplever bankar ned oron och ångesten djupt ned i dyn.


Tyvärr är det inte så enkelt att bli kvitt sina mentala besvär, det vet jag. Men en liten fylla lindrar symptomen. Det där snacket om att det blir värre med ångest dagen efter köper jag inte. Jag har inget sådant märkt efter alla år som alkoholiserad schizofreniker.


Jag fortsätter hinka öl och lyssna på musik så ger kanske oron med sig. Jag håller mig hemma och långt från telefonen och datorn.


Telefon/Internet = göra bort sig kapitalt.


MVH/HerrX

Av Fester Bestertester - 22 september 2020 20:25

Det börjar bli dags att gå till min vän Nils-Erik och hans lydiga fru. Naturligtvis tar jag med mig min stolliga lilla fru, det är hon värd, den lilla tokan. Nils-Eriks fru ska laga mat åt oss alla, det blir potatisgratäng och till det en skiva kött.


Om min fru blir galen (galnare) av att äta rejält med människomat kommer jag vara snabb med att tillrättavisa henne. Hon får inte skämma ut mig inför min bästa vän med bihang. Jag har pli på min lilla tossa, det kan ni lita på.


Dagen börjar tidigt, då jag måste få ordning på min fru. Dusch i upppfriskande kallvatten och rotbortse applicerad på hela kroppen, sedan på med deodorant och parfym. Det ska väl ta bort doften av djungelvilde. Dessutom ska jag se till att hon klipper sina äckliga tånaglar.


Jag räknar med en storartad dag och afton med sofistikerat sällskap, inte sitta ensam hemma med en xantippa i källaren. Vi ses imorgon, käre Nils-Erik (inget homosexuellt menat med ordet "käre").


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 22 september 2020 19:50

Jag har precis öppnat kvällens första öl och den smakar verkligen bra. Jag har åtta stycken i kylskåpet och kanske dricker jag upp dem alla ikväll. Jag får vara beredd på att jag kommer att göra bort mig på Facebook och ett forum, men det är sånt man får ta. Om jag gör bort mig här på bloggen spelar ingen roll, jag skriver så mycket knas ändå. Ah, ett rus såhär i veckan, det är ju nästan förbjudet.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards