Alla inlägg den 27 september 2020

Av Fester Bestertester - 27 september 2020 18:01

Laget från norr om Norra promenaden har slagit till igen. IF Sylvia vann sin match med två noll mot ett norrlandslag och andraplatsen i tabellen är inte allt för avlägsen. Som knodd var det sällan man korsade Norra promenaden, man hade hört att det bodde läskigt folk där i Fyrby, Haga, Lagerlunda och allt vad det var. Men det är ett norrköpingslag, så jag håller på dem. Ett Sylvia i Superettan vore finfint med tanke på samarbetet med IFK Nkpg. De som inte platsar i Snoka kan få elitfotboll i benen i Sylvia. Jag håller tummarna för fortsatt framgång för de svartvita.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 27 september 2020 17:18

Jag har via Mötesplats Helknas kommit i kontakt med en riktig gamäng. När vi träffades på mötesplatsen snackade han mest öl och fylla och de ämnena ligger mig varmt om hjärtat. Nåja, vi bytte telefonnummer och har haft lite elektronisk kontakt.


Han äter penicillin, men när kuren är uppäten hade vi tänkt att ta oss en rejäl fylla. Jösses, han bor flera hundra meter från mig, hur ska jag kunna ta mig hem? Jag får inte slagga över hos honom, för han bor på ett serviceboende. Jäkla regler!


Han tutar i sig för allt vad tygen håller, men eftersom han har dåligt med pängar blir det mest folköl. Nåja, han har lagt undan 400 spänn till dagen vi ska träffas. Vi går först till Systembolaget, sedan hem till honom för att stuva in lasten i hans kyl, sen blire puben för de pängar som är över.


Jag tog ju ett över två och ett halvt år alkoholstopp (fast jag drack folköl) eftersom jag hade värk i kroppen (lever och njurar) samt att det rann blod ur mitt anus. Men nu har jag börjat dricka igen, som ni kanske märker av sättet jag skriver på (tänker främst på andra inlägg än detta).


Någon gång i veckan som kommer ska vi träffas och festa. Jag ska försöka få kompisen att ta lite bilder som jag kan lägga upp på bloggen. Jag har bara varit full i hans sällskap en gång, vi får se hur det slutar denna gång.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 september 2020 16:05

Jag är paria i min släkt. Det är bara mamma och pappa som tycker om mig. Pappa är senil, så han säger inte så mycket, men ett hej blir det mellan oss. Mamma är än så länge klar i skallen, det var ju tur det.


Jag gjorde lite väsen av mig på 90- och 00-talet. Ni vet, korsbränning och sådana saker. Dessutom skrev jag burleska och hatiska inlägg på minst en hemsida. Jag var en eftersökt skribent och jag levererade.


Jag insjuknade i schizofreni på 00-talet, sedan dess har jag inte ägnat mig åt politik, men "skadan" är redan skedd. Min storasyster leker tysta leken på Facebook samtidigt som hon postar vänsterextrem smörja. Dessutom har jag bara två kusiner och en morbror som vänner.


Min morbror är en eländig VPK:are och en självgod multikulti-vurmare. Honom är jag glad att slippa, att inte få ens en gilla-markering av.


Man kanske skulle gå med i den där mordiska motståndsrörelsen. Jag har inget att förlora. Och så får jag vara en nagel i ögat på etablissemanget, det är kul, det. Vi får se.


Till er släktingar som avsykr mig: Hoppas era vuxenblöjor är slut, så ni får prutta i brallan.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 september 2020 15:45

Den så kallade Kulturnatten har bytt namn till Kulturveckan. Detta för att försöka unvika för stora folksamlingar. Man sprider alltså ut skiten en hel vecka, det var ju mindre bra.


Man kan fiska i grupp. Vad ska det vara bra för? Man kan gå på fotoutställning med bilder tagna av efterblivna personer. Där kan man i alla fall få sig ett gott skratt, speciellt om utställarna är på plats. Man ska skratta åt utvecklingsstörda.
Nåja, idag är sista dagen för detta förskräckliga jippo. Jag tar mig en starköl och börjar porrsurfa. Porr är också kultur.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 27 september 2020 15:07

Kämparna i IFK Norrköping åker till Stockholm för en batalj med Djurgårdens IF.Vid vinst klättrar IFK till en tredjeplats, vid en förlust blir det en oinspirerande plats i mitten av tabellen. Själv är jag fyllsjuk, så jag kommer inte att följa matchen, men en vinst tror och hoppas jag på. Härliga IFK!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 27 september 2020 14:59

Jag tittade på "Or*g*nalen på stan förut och en man kallad Tommy blev intervjuad. Honom har jag inget haft att göra med, men däremot hans son J. Vi brukar morsa på varandra när vi ses på stan, men nu blir det inget mer sådant på ett tag. Han ligger på rättspsyk i Vadstena.


Sonen är en sån som stoppar i sig vad som helst, det är inte bara alkohol med i bilden. Synd, för han är en rätt schysst och trevlig person.


Om jag kan tänka mig att ställa upp på en film? Vi får se.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards