Alla inlägg den 25 september 2020

Av Fester Bestertester - 25 september 2020 20:36

Hej på er, läsare. Detta är Bo, Bosse Rulltårta. Jag hade Ronny på besök och han fick en folköl av mig. Han skulle till puben Titans, men jag följde inte med. Det var roligare förr när vi gick till God vän, det är mångkulturellt och trevligt. På Titans hänger det mest Moderater och det klarar jag mig utan. Men deras plankstek är svårslagen, plus att de har massor av TV-apparater där de visar sport.


Jag har nyss fått min pension och vill inte bränna den redan. Ronny har det bra, han lever på fattigdomsgränsen, men krökar friskt och tycks få pengar av soc av rent medlidande. Han skulle vara en förmögen man om han inte la så mycket på dricka som han gör.


Jag går på krogen/puben högst en gång i veckan, men Rontan kan skena där både två och tre gånger i veckan. Fast ibland vinner han pengar på Jack Vegas-maskinerna, men det är småsummor. Men han har så han kan bjuda kjoltyg på drinkar och cider.


Jag inväntar lördagen, för då ska vi två till bästa puben Titans, men Ronny kunde inte hålla sig, han gick dit redan idag. Hoppas han har det bra och hittar en go' tjej att tillbringa natten med.


MVH/Bosse Rulltårta

Av Fester Bestertester - 25 september 2020 19:19

Jag har köpt två mazariner och två potatisbakelser hos konditorn nere på byn. Det är ju fredag så man måste få unna sig lite extra. Till det har jag som så ofta förut punsch, dessutom har jag ett paket Bellmancigariller hemma.


Det blir att avnjuta det i herrummmet med min bångstyriga lila fru på tryggt avstånd. Hon förargade mig imorse, då kaffet hon bryggde var alldeles för klent. "You sleep the whole weekend. No food today" sa jag till henne med barsk röst.


Själv ska jag njuta i fulla drag och kanske blir det lite jazz på skivspelaren. Glenn Miller är aldrig fel, som han trakterade sitt instrument. Fredagen, min speciella njutaredag.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 25 september 2020 19:05

Tydligen härjar en smitta världen runt, Covid-18 tror jag den heter. Det gör att restriktioner införts på en rad platser, bland annat är stora folksamlingar förbjudna. Jag märkte av det när jag var på Mötesplats Helknas förut idag. Tydligen ska man nu tvätta händerna efter toalettbesökoch vi får inte sitta mer än fyra personer vid varje bord. Störtlöjligt! Lite snuva och hosta har ingen dött av, jag förstår inte oron och åtgärderna. Det är bara något påhittat för att sälja dagstidningar, handsprit, munskydd och annat fjantigt. Covid-18: tillåt mig skratta.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 september 2020 18:52

Jag har idag varit på Mötesplats Helknas och druckit kaffe och skrattat. Bland annat åt en man som gick runt med en guldfärgad krona i plast och som tror att han forskar om Norrköping. En annan kille försökte sig på telekinesi, han tror sig ha "krafter". Så mycket stollar på en så liten plats. Man kan inte annat än gå dubbelvikt av skratt därifrån. Mötesplats Helknas är ju toppen!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 september 2020 18:49

Jag pratade med en kvinna som jobbat inom kommunen och hon berättade att på hennes jobb kallade dem Stortorget för finska parken. Det finns en hel del finska alkoholister i stan, så det var ju ett passande namn. Jag tänker främst på Finske mannen, en mustachprydd sköning ofta med ett kvarter i innerfickan. Fast vi svenskar kan också. Men skulle tro att finnar är det törstigaste folket i världen. Finska parken...


MVH/Fester Bestertester

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards