Alla inlägg den 6 december 2020

Av Fester Bestertester - 6 december 2020 21:47

Jag känner mig hur pigg som helst och kommer förmodligen att sitta vaken hela natten. Hoppas på ett par timmars sömn på morgonen, men räknar inte med det. Nåja, jag är ombedd (beordrad) av "I" att bege mig till Östra Eneby i norra delarna av staden. Väl där kommer jag att släppa loss energi av ofantliga mått. Att ständigt ligga i omploppsbana runt jorden kräver bränsle och bränsle ska de ("I") få.


Nolltolerans mot reptilianer råder, vi är i fullt krig med dem. Konventionella vapen fungerar ej på dem, men strålar är de sårbara för. Kanske kan vi bli kvitt en hop fiender inatt. Jag kommer att göra vad jag kan.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 6 december 2020 20:29

Jag har märkt att jag mår sämre dagen efter att jag bommat medicinen. Stesolid tar jag, men resten är det lite si och så med. Jag tänker ibland att läkarna har rätt, att jag lider av en psykossjukdom och kanske är det så att jag behöver dessa mediciner. Jag får tugga i mig det jag har ordinerat och hoppas på god effekt. För att leva med ständiga symptom på sjukdomen är nedbrytande. Det enda som oroar mig är om medicinen är radioaktiv eller innehåller nanorobotar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 6 december 2020 19:45

Jag har idag samtalat via telefonen med min gode vän Nils-Erik. Tänk att man kan lyfta på en tingest och prata in i den och göra sig hörd och höra andra från flera mils avstånd. Teknikens under slutar aldrig att förtjusa mig.


Vi bestämde att jag och min lilla fru ska hälsa på Nils-Erik och hans rekordeliga fruga. Hon ska laga till en potatisgratäng och steka några bitar kött. Det blir lärorikt för min stolliga lilla fru som aldrig har använt en ugn.


Damerna sitter i köket och äter och vi herrar i vardagsrummet. Vardagsrummet är ett rum för oss karlar som fruntimmer bara får vistas i när de dammsuger, svabbar och tar rätt på smutsiga tallrikar, bestick och glas.


Vi ses imorgon, min trogne kämpe. Och jag tar med mig punsch och cigariller.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 6 december 2020 18:50

Kompisen sitter fortsatt isolerad på sitt gruppboende. Han har inget smak- eller luktsinne och sitter mest och glor inne på sitt rum. Imorgon ska jag hjälpa honom, jag ska handla frukt och Alvedon åt honom. Det kan han behöva, en c-vitaminchock. Dessutom har hans gamla mamma fått feber och det är inte orimligt att tro att han smittat henne. Själv har jag klarat mig, jag tänker knappt på smittan. Det måste vara alla cigg jag drar i mig som gör mig immun.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 6 december 2020 16:22

Det blev stryk med fyra tre hemma på Parken mot Hälsingborg, laget som kom sist. Häcken tappade poäng och därmed hade det räckt med vinst för Snoka för att nå Europaplats. Jag är så arg och besviken att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Nu återstår Svenska cupen, vilken måste vinnas för att få spela i Europa. En blajsäsong av IFK.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards