Alla inlägg den 9 december 2020

Av Fester Bestertester - 9 december 2020 20:08

Jag hade frugan uppe i huset idag. Hon skulle få steka två fläsknoisetter, koka potatis och vispa iordning en pulversås. Resultatet blev godkännt och inga fyskiska tillrättavisningar behövdes.


Jag slevade i mig maten med glupande aptit och var så nöjd att jag gav stolliga lilla frun en näve Friskies. Detta trots att hon fick mat igår. Men visar hon sig från sin bästa sida förtjänar hon en belöning. Jag är blöthjärtad, jag vill ta väl hand om mitt lilla luder.


Efter våra festmåltider ledde jag ned frugan i källaren igen. Små gula varelser behöver mycket sömn så att de är alerta och redo när jag tarvar frugans hjälp nästa gång.


Nu kopplar jag av med ett par glas punsch och en cigarill. Jag har en i grunden bångstyrig fru, men är inte sen att utdela snärtar på gropiga lår. En bild säger mer än tusen ord, en snärt på låret säger mer än tiotusen ord.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 9 december 2020 19:50

Gänget och jag satt på två bänkar i Olaiparken och barre njöt. Det var snutfritt, det var vaktfritt, bara törstiga vapendragare. Jag lyxade till det med ett kvarter Lord Calvert och två burköl. Mannen med militärkepsen körde på Pripps blå och Mannen med det illröda ansiktet drack Marinella.


Vi blev nog en sju, åtta stycken som mest och vissa stackare fick sätta sig på backen. Men det la inte sordin på stämningen, vi drack och utbytte anekdoter som aldrig förr. Med a-laget trivs man (jag) som fisken i vattnet.


En toppendag. Ingen inrökt etta solokvist, utan ute i Guds natur i glada vänners sällskap. Lita på att det blir en repris imorgon. Olaiparken ligger rätt nära Systembolaget, inte undra på att vi kamperar där.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 9 december 2020 19:12

Imorgon är det dags för min injektion Zypadhera. En djävulsk medicin som sprutas in i en muskel och sipprar ut i mitt stackars blod hela tiden. Varannan vecka är det dags för påfyllning och imorgon smäller det.


Jag finner det förödmjukande att dra ned byxor och kalsonger för en psyktant med sprutan i högsta hugg. Jag befinner mig i konstlat underläge. Det är jag som är skapelsens krona, inte kvinnan.


Jag köpte tio starköl förut och antar att jag kommer in på avdelningen stinkandes av gammal äcklig fylla. Det kan di gott ha, psykbabblarna. Jag har ett dokumenterat missbruk i min journal. Jag är svag för det starka, vad är det för fel med det?


Det jobbigaste är inte att få sprutan o sedan bli kvarhållen i tre timmar, det jobbigaste är att jag ej kan handla varma luncher till mamma och pappa. De får leva på kartongmat en dag, det fixar de. Imorgon smäller det. Sticker det.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 9 december 2020 18:55

Än lever liket, kompisen med Covid-19 har hört av sig. Han är fortsatt i isolering, så det kommer an på mig att köpa livsmedel åt honom. Han bor på ett gruppboende, så jag slipper närkontakt med honom, personalen kommer och hämtar min plastpåse med grejer i. Jag vill inte bli smittad. Inte! Instängd i ett rum i flera veckor, jag skulle bli knasig bortom all räddning. Fast kompisen är redan knas.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards