Alla inlägg den 18 januari 2021

Av Fester Bestertester - 18 januari 2021 23:16

Av någon outgrundlig anledning har min Nozinan tagits ifrån mig, min sova bra-tablett. Kan tänka mig att det är för att jag somnade tidigt som inlagd på avdelningen och att vården beslutade att jag inga nattmediciner skulle ha. Jag får väl börja dricka Theralen som en galning och hoppas på det bästa. Annars får jag ta till nattvandringar och de är jag trött på. Jag sover bäst med medicin i kistan, detta vet vården om och ändå gör de så här mot mig. De kunde väl ha informerat mig om medicinändringen och gärna motiverat den. Ett stort minus till psykiatrin.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 18 januari 2021 21:30

Jag var på väg till speceristen när jag halkade till Trodde det var på grund av en isfläck, men när jag tittade ned låg en hög med hundträck där och ett långt, utsmetat spår efter min skosula.


Jag blev utom mig av raseri och skrek ut hårda ord. Det var förmodligen någon långhårig yngling som rastat sin hund och inte plockat upp efter tarmuttömningen. Dessa slynglar, de förpestar varje stad, ort och by.


Torkade av skon hjälpligt genom att dra den fram och tillbaka utanför affären och när jag kom hem fick lilla frugan tvätta rent fotbeklädnaden i badkaret.


Det är ett ofattbart svineri att ej ta hand om bajset från sina smutsiga jyckar. Lita på att det blir en insändare i lokaltidningen. Aaarrrgh!


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 18 januari 2021 21:17

Jag var på puben God vän och rensade luften. Pratade med chefen Fikret (en asschysst kille från Libanon) och bad om förlåtelse. Jag sa att jag och Bosse Rulltårta åter skulle bli stammisar och Fikret blev glad.


Jag minns inte riktigt hur bråket mellan oss startade, men jag är inte långsint, jag förlåter Fikret för hans diktatoriska fasoner. "Yo, bruschan! Do allti välkommen".


Det är God vän man går till när man vill uppleva mångkultur fri från mossiga svenska seder och bruk. Jalla, jalla!


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 18 januari 2021 19:17

Det är bestämt; Jag ska bjuda ut en tant på restaurang, hon är 70+ och lite skrynklig, men jag ser inte mycket ut för världen själv. Äcklas till och med av min spegelbild. Det blir ett hak med delikat buffé, sedan tänker jag mig en närbelägen krog.


Hon har säkert massor att berätta, det har hon på mötesplatsen jag brukar besöka. Fast jag är mest intresserad av att få ner henne naken på min säng. Jag får börja lite försiktigt med handen på hennes lår och sakta gå vidare.


Man är kanske inte så ful och hopplös ändå, när man kan väcka intresse hos en kvinna, om än pensionär.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 18 januari 2021 19:11

Jag har haft en givande dag med mina törstiga vänner. Vi sågs utanför Systembolaget strax innan tio och hälsade glatt på varandra. Där var Finske mannen, där var Mannen med militärkepsen och många andra.


Jag köpte mig fyra Norrlands djup och de smakade utmärkt där på parkbänken. Temperaturen var runt nollan och vi hade med oss tidningar att sitta på som vi la på bänkarna. Nästan behagligt.


Ett par av deltagarna blev jättefulla och vandrade iväg. Gissar på fyllecell för dem. Själv var jag kvar tills långt efter att mina öl var uppdruckna, det var sånt skönt snack man inte ville missa.


Efter några timmar tackade jag för mig, jag gick hem, men först blev det ett besök till på bolaget. Nu är jag hemma och varvar ned med några Bellman, en öl med lagom styrka och förträfflig smak.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards