Alla inlägg den 23 januari 2021

Av Fester Bestertester - 23 januari 2021 22:15

Hej på dig, X! Jag och Bosse Rulltårta kommer också till God vän imorgon. Jag lånar några hundringar av stenrike Bosse och kommer nyduschad till supaftonen. Det ska bli kul att träffa dig och din kompis. Sedan undrar jag om du har en hundring att låna ut, jag hade tänkt spela lite på maskinerna. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 23 januari 2021 21:23

Jag har fått i mig två cigaretter och nu har huvudet lugnat ned sig. Jag måste verkligen röka för att fungera. Annars blir jag spattig och nojig i överkant. Jag lägger ned det här med rökstopp, men dra ned kommer jag att göra. Cirka tio cigg om dagen, det ska jag klara. Sitter och sneglar på mitt cigarettpaket, det lutar åt en trdje vilken minut som helst. Tråkigt, men så är det.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 januari 2021 19:09

Jag har precis börjat spela skivan "Supvisor" med Bengt Sändh och Rune Andersson. Nu blev jag sugen på alkohol också, inte bara cigaretter. Ett par rejäla groggar och några maffiga bloss, det är grejer, det. Jag har Bengt Sändhs före detta på kroken, tro det om du vill, men så är det. Skål, Rune! Skål, Bengt!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 januari 2021 19:03

Jag tror jag får ett återfall i min rökning. Är så himla röksugen att jag inte vet var jag ska ta vägen. Aaah, en gott doftande och smakande cigarett... Varför skulle jag inte få unna mig en sådan? Mitt hjärta är redan pajat, jag kan lika gärna börja röka igen. Jag söker hela tiden anledningar att börja röka igen. Vilken abstinens jag har.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 januari 2021 17:04

Fy fasen vad dåligt jag mår. Jag har sådant förbaskat röksug så jag klättrar på väggarna. Någon sa att nikotinet sitter kvar i kroppen i två dagar, men jag fyller ju på med sådant genom att jag snusar o använder andra nikotinprodukter.


Det är bara att inse faktum: jag kommer aldrig att bli rökfri. Däremot ska jag kämpa för att hålla intaget av ciggisar på ett minimum. Jag har rökverken inom räckhåll, jag behöver bara sträcka ut armen.


Att röka eller inte röka, det är frågan.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 januari 2021 00:13

Det kändes som att jag höll på att slitas i bitar tidigare under kvällen. Det var mitt röksug som triggade mitt dåliga mående, ett sug som nu minskat, men ändå finns kvar. Jag hankar mig fram på snus och andra nikotinprodukter.


Det var på vippen att jag ringde psykiatrins akutenhet, AE, och grät. Jag var i dåligt skick. Tänk er själva, här röker man cirka 30 cigaretter om dagen och slutar tvärt. Det är jag värd ett pris för att ha klarat. Jag klarade det utan att blanda in psykiatrin.


Nu har jag tangerat mitt tidigare rekord på två dygn utan cigg. Kanske får jag ett återfall imorgon, men jag har i alla fall försökt bli rökfri. Elddopet blir på söndag när jag ska till puben med en vän. Rökfri då, då kanske jag klarar av att sluta med ciggisarna.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards