Alla inlägg den 2 mars 2024

Av Fester Bestertester - Lördag 2 mars 22:20

Stadens främsta nattman är med i leken igen. Lek och lek, det är faktiskt blodigt allvar. Ännu har inga direkta ordrar inkommit mer än att jag ska ta på mig ytterkläderna och vara beredd att störta ut med en halvminuts varsel. Plikten framför allt, säkerheten får stryka på foten. Otaliga är de som jag räddat, men inte har jag fått något för det av min intergalaktiska arbetsgivare. Jag kanske inte ska knussla, jag har ju fortfarande mitt liv i behåll. Information har nått mig att "O", dessa usla knektar, ska detonera en neutronbomb i atmosfären ovan min hemstad och det går så klart inte för sig. Jag är inte ensam nattman i staden, men jag är utan tvekan dess främsta alien-jägare. Tillsammans gör vi skillnad. Hoppa på expressloket mot total frihet du också.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Lördag 2 mars 18:37

Ja, det är ju tur att jag har min storasyster som hjälper mig med främst mathandling, men även att till exempel tvätta lite då och då. Idag hade hon varit på en restaurang och köpt med sig hem gårdagens matlåda till reducerat pris. Jag var så hungrig så jag bara öste i mig maten direkt efter att hon hade gått. Det innebar att jag kan fortsätta gå runt i lägenheten utan långbyxor till grannarnas förtjusning. Jag har inte behövt gå ut idag, alltså. Hon sa att jag skulle höra av mig om jag ville ha mer hjälp och det tackade jag ja till. Men imorgon ska jag verkligen försöka ta mig till mathandlaren på egen hand, köpa lite läsk, folköl och kanske mat. Min storasyster är allt jag har kvar här i livet borsett från det materiella. Kram och tack så mycket syrran!


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards