Alla inlägg den 10 mars 2024

Av Fester Bestertester - Söndag 10 mars 18:09

Det blev ett samtal till killen som kan fixa det mesta, min kompis från Jugoslavien Goran. Det blev en platta Harboe, en välsmakande dansk öl. Han var här för nån timma sedan och jag har redan fått i mig fem av 24 burkar. Det är småisar, 33:or, så det går snabbt att arbeta sig igenom plattan de kom i. Det blev ingen parkbänk för mig idag, men jag har haft kontakt med Finske mannen på telefon och han och grabbarna satt i Hörsalsparken och fuktade sina strupar. Osis att hans svenska är mycket dålig, jag förstod bara hälften av vad han sa. Men han verkade ha det roligt ute i snålblåsten. Själv sitter jag i min lilla tvåa och dricker utan att behöva oroa mig för snuten eller blåsta vakter. Bara störningsjouren som som kan störa, men jag spelar inte hög musik så sent på kvällen. Nu ska jag öppna mig en frostig burk och fortsätta njuta, så adjö med er för idag.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards