Alla inlägg den 14 mars 2024

Av Fester Bestertester - Torsdag 14 mars 19:09

Igår och idag har jag lagat mat, avancerad matlagning på högsta nivå. Jag stekte mig fem korvar igår och åt dem med hamburgerdressing, bröd och rostad lök och återupprepade proceduren idag. Hemlagat två dagar i rad, det är inte illa, det. Det gällde att ha tålamod. föör jag stekte korven på två sidor fem mminuter på vardera sida. Det var lite bök att vända på korven trots gaffel och stekspade, men det gick skapligt. Fick stekyta på två sidor i alla fall. Speciellt nyttigt eller näringsrikt är det inte med varmkorv med bröd, men det håller hungern borta. Nu är jag proppmätt för stunden, men det klingar snart av och jag blir ånyo hungrig. Men blir jag hungrig under kvällen, vilket jag säkert kommer att bli, får jag äta bröd utan pålägg, det är vad jag har i matväg. På horisonten finns annan avancerad matlagnig och vi får se om jag når dit. Sikta mot stärnorna och bla, bla, bla, som det heter.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards