Alla inlägg den 4 februari 2024

Av Fester Bestertester - Söndag 4 feb 20:34

Imorgon ska jag och min lilla stolla till fru hem till min gode vän Nils-Erik. Där serveras potatisgratäng och stekt kött. Just potatisgratäng är en av mina favoriträtter och till det bjuds det på kött, vad det nu blir. Inte kommer jag tomhänt, jag ska till Systembolaget imorgon och köpa en vinflaska att dricka till maten och en flaska punsch att avnjuta före och efter måltiden. Det blir så det räcker och blir över, då varken jag eller Nils-Erik är nämnvärt svåra på flaskan. Våra fruar ska också få sig i alla fall ett varsitt glas rödvin, det är de värda. Det ska bli intressant att testa potatisgratäng lagad av någon annan än min saliga mor. Lika god som den är att begära för mycket, men gott tror jag det blir hur som helst. Det är aftnar som denna kommer att bli som ger extra krydda på livet, så här på ålderns höst. Lita på att jag kommer med glupande aptit, Nisse!


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - Söndag 4 feb 19:54

Japp, jag har en viss gammal dubbel-LP som bästa släppet av bästa bandet. Jag menar förstås den självbetitlade skivan "The Beatles", eller "Rhe white album" som den allmänt kallas. Det psykadleiska slutet hade jag klarat mig utan, men även solen har sina fläckar, som vet. Skivan rivstartar med "Back in the USSR" och håller enormt hög klass fram till det avslutande oljudet. Jag förlåter dem för flummet, det blir väl så när man går på LSD, något jag vet att grabbarna i bandet använde. "happiness is a warm gun" är nog min absoluta favoritlåt. Musik berör mig på djupet, så om någon dag eller vecka kanske jag känner annorlunda. Men en sak är säker: det finns inte många skivor som kan mäta sig med denna.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - Söndag 4 feb 15:02

Kompisen och jag gick till mataffären idag. Han skulle hjälpa mig att köpa folköl och det nappade jag på. Jag köpte ett sexapck och en Coca-Cola och kompisen hela fyra sexpack av billigast märke. På vägen dit och hem fick jag sätta mig på tre ställen och vila min stackars rygg, tur med bänkarna att de inte var upptagna. Kompisen var på mig om att göra om det hela i veckan som kommer och jag ställde mig försiktigt optimistisk till det. Helst vill han gå och handla själv med mitt kort och kod på papper. Me si, den går jag inte på. Då vore jag säkert ruinerad över en natt. Du får ursäkta om du läser det här, kompis. Men jag liksom du lider av paranoia.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards