Alla inlägg den 28 februari 2024

Av Fester Bestertester - Onsdag 28 feb 21:11

Det blev några timmars tiggande nere på stan. Hade bara en pall att sitta på om än en kudde under stussen. Men det var fasligt vad norrrköpingsnorna är snåla. På de knappa tre timmarna jag satt utanför ett av stadens varuhus fick jag ynka 17 kronor. Jäkla moderatstyrda kommun, alla är snålisar som bara tänker på sig själva. imorgon ska jag till soc och hämta cash, kanke jag passar på att be om allmosor då ckså. Allt jag vill är att ha pängar att köpa öl på krogen för. Man kanske skulle skriva på en bit kartong att man har leukemi eller något sådant, för att se om allmänheten är villig att då öppna börsen lite mer. Snart är det fredag och då villi alla fall inte jag sitta ensam hemma när hela världen möts på God vän.


MVH/Rionny

Av Fester Bestertester - Onsdag 28 feb 20:28

Glada gänget och jag stod i en klunga utanför Systembolagets dörrar runt fem i tio. Ingen av oss var det minsta fulla, men det skulle det bli ändring på. Själv löpte jag sju burkar Norrlands djup, medans några andra slog på stort oh köpte varsitt helrör. Så mycket pengar vågar jag inte lägga på alkohol då snuten har en förkärlek att hälla ut de dyra dropparna. Efter inhandling av starkvaror beslutade vi oss att gå till Hörsalsparken. Du har aldrig varit i Norrköping om du inte varit där och klämt en bärs. Mannen med det illröda ansiktet var på toppenhumör. Han sjöng för oss alla. Inte vidare vackert, men småroligt att höra honom kraxa. Sin vana trogen bajsade han i ett buskage en bit bort och jag kunde höra hur det small om honom. Vad ska han göra när han behöver göra ifrån sig, då han ingen bostad har? Mina öl tog slut liteväl fort, så jag gick tillbaka till Systembolaget och köpte några öl att ha så här på kvällen.. Dagen blev mycket lyckad och kvällen är inte så tokig den heller.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards