Alla inlägg den 18 februari 2024

Av Fester Bestertester - Söndag 18 feb 20:18

Det blev en sittning utanför ett av stadens varuhus, satt där i flera timmar. Saken var nämligen den att jag försökte få några allmosor från vänliga människor, människor med ett ömmande hjärta för en socialt utsatt medborgare. Men det var falsigt vad svårflörtade folk var. Satt på en pall och fick snart träsmak. "Snälla hjälp mig. Jag är döende i cancer" stod det på en skyltt jag hade med mig. Inte riktigt sant, men vad gör man inte för att få folk att lätta på börsen? Vad blev utfallet då, kasnke du undrar? Jo, 43 kronor. Det räcker till den minsta ölen på bästa puben God vän. Men jag går inte dit för bara en öl, jag kör med tiggeriet en dag till och vips så har jag råd med två öl. Så får det bli. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - Söndag 18 feb 18:56

Idag var Systembolaget stängt som brukligt är på söndagar. Det betydde att jag fick köpa mig två sexpack 3,5:or från en jourbutik. Ringde mina kompisar och de satt i Hörsalsparken. Naturligtvis styrde jag kosan dit och slog mig ned till glada rop. Nästan hela gänget var på plats och vissa av oss hade sparade starköl sedan lördagen. Behöver jag säga att de var kungar som tog en tår med sina undersåtar? Finske mannen hade snattat i en affär och fått med sig två flaskor rakvatten av vilka han drack i brist på annat. Vi diskuterade djupa saker, vi diskuterade triviala saker, vi drog valser, vi trivdes som fiskar i vattnet. Lite vått var det på bänkarna, men lite får man tåla som utomhusdrickare. Jag gick hem innan mina tolv öl var slut, jag ville ju inte gå torrt så här under helgens sista ryck. Jag ringde inte min kran Goran, jag klarar mig på det jag har kvar. Imorgon är äntligen Systembolaget åter öppet, då blir det att köpa öl igen och kanske ett kvarter brännvin. Vad som säkert är är det faktum att jag kommer att berusa mig imorgon också, så som alla andra dagar.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards