Alla inlägg under januari 2021

Av Fester Bestertester - 18 januari 2021 19:11

Jag har haft en givande dag med mina törstiga vänner. Vi sågs utanför Systembolaget strax innan tio och hälsade glatt på varandra. Där var Finske mannen, där var Mannen med militärkepsen och många andra.


Jag köpte mig fyra Norrlands djup och de smakade utmärkt där på parkbänken. Temperaturen var runt nollan och vi hade med oss tidningar att sitta på som vi la på bänkarna. Nästan behagligt.


Ett par av deltagarna blev jättefulla och vandrade iväg. Gissar på fyllecell för dem. Själv var jag kvar tills långt efter att mina öl var uppdruckna, det var sånt skönt snack man inte ville missa.


Efter några timmar tackade jag för mig, jag gick hem, men först blev det ett besök till på bolaget. Nu är jag hemma och varvar ned med några Bellman, en öl med lagom styrka och förträfflig smak.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 17 januari 2021 22:41

Det går rätt bra för mina två utländska lag. Det ena laget ligger fyra i sin serie, det andra leder sin. Båda blev nedflyttade inför denna säsong, kanske studsar de tillbaka upp när denna summeras. Något av de lagen i Champions Leauge, det vore något, det.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 17 januari 2021 20:52

Jag blev beskylld för att vara pedofil bara för att jag kröp på en tonåring en gång. Men hon var i övre tonåren och hade maffiga bröst. Hon var inte femton som kompisen fått för sig. Jag tänder på kvinnor, inte barn. Låt mig ha det sagt. Vad fasen, beggars can't be choosers" som det heter. Jag tar allt jag kan få, till och med en 70-åring skulle duga åt mig. Nu råkade det bli en tonåring, men jag känner ingen skam.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 januari 2021 19:40

Nu sitter man här med endast två sexpack 2,8:or och sörplar. Acceptabel smak, men inte minsta tillstymmelse till fylla. Lita på att jag kommer att åtgärda problemet imorgon bitti när klockan slår tio.


Jag drömmer om whisky, jag drömmer om grogg. Full ska jag bli, frågan är bara på vad. Lite kallt är det att sitta utomhus så här års, men jag vill inte ha in mina polare i lägenheten. Det får bli Stortorget som så många gånger förr.


Köper på mig mer än jag hanterar, då har jag en skvätt över till tisdag morgon. Den ofrivilliga nykterheten är snart ett minne blott.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 17 januari 2021 17:12

Jag vaknade, satte fötterna på golvet och blev plaskblöt. Jag hade urinerat på golvet. I vardagsrummet låg mina skivor i en enda hög, jag hade ramlat på dem på fyllan, det minns jag. Höll på att inte kunna ta mig upp.


Gick och la mig igen för att sova bort en eländig dag, men blev vansinnigt hungrig, så jag gick till affären och köpte bland annat pyttipanna och köttbullar. Billigare än en flottig turkpizza.


Nu har jag förbrukat all min energi och kommer att lägga mig snart igen. Sova bort joxet.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 16 januari 2021 20:19

Jag har inte fullt ut greppat att det är ett nytt år. Jag hade oturen att strålas raka vägen in på avdelning 25B och "firade" både jul och nyår där. Hela mitt 2000-tal är en enda sörja med inläggning, utskrivning, inläggning, utskrivning...


Jag har varit inlagd på storhelger förut och det skyller jag på marxismen som är den förhärskande ideologin i Sverige idag. Vården lyder under SÄPO och de skithögarna gör allt för att knäcka mig.


Nu är året då jag fyller 53 här och som jag avskyr det. Mitt liv tog slut vid millennnieskiftet och jag skyller allt på Olof Palme, den mest avskyvärda person som befunnit sig i Sverige. Då är Lenin inräknad, men han var i alla fall öppen med sin folkmordsagenda, Palme smög med skiten. Som luktade skit lång väg.


Ett nytt skruttigt år har påbörjats. Frågan är hur många gånger jag ska bli tvångsinlagd.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 16 januari 2021 20:04

Jag har inte gått i clinch med en karl på länge nu, jag börjar bli desperat. Ingen har nappat på mina mustiga förslag, ingen har hört av sig. Det har gått så långt att jag börjat fundera på att ta mig an en kvinna, de har också analöppningar.


Nu är det skarpt läge. Jag tokrunkar och drömmer om härliga brottningsmatcher. Snälla nån, ge mig en kille och det snarast. Jag kan betala för era tjänster om det skulle vara så. Här finns en utsvulten kille med törst på livets goda. Varför inte ge mig en chans?


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 16 januari 2021 17:17

Jag har funderingar på att köpa mig en så kallad mobiltelefon. Innan jag insjuknade i psykos hade jag flera stycken och det var ju smidigt och användbart. Men det verkar så krångligt när man ser folk hantera sina telefoner. Fullt med symboler och appar. Sådant har jag inget intresse av, jag vill bara kunna bli nådd och nå främst mamma när jag inte är hemma. Ska jag slå till på en smartphone?


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards