Alla inlägg den 5 oktober 2020

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2020 20:43


Nästnästa helg ska vår kämpe i norra Storbritannien gå på fotboll. Han lämnar Niddrie bakom sig och tar tåget till grannstaden för att se Celtic möta Rangers. Hur han har pengar att gå på match, till och med åka tåg, förbluffar mig. Förmodligen drog han en vals och följer matchen på TV vid den lokala pubben med en tallrik shish kebab framför sig.


Calum är föremål för ett uteslutningsärende inom UFO-Britain, då han ej betalat medlemsavgiften på flera år och inte deltagit i en enda expedition på lika länge. Men kämpar växer inte på träd, så mitt stalltips blir att han får vara kvar.


"Singing I am a Billy, no a Tim"! Heja Rangers, heja Calum!


MVH/Er distriktsordförande

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2020 16:27

Jag har en femhundring som jag planerar att bränna på starkvaror. Det blir öl, sprit och konjak. En annan är lite av en finsmakare och jag provar mig fram genom Systembolagets sortiment. Jag tar med mig både ryggsäck och plastpåse och ger mig snart av till bolaget. Ska bli skönt med en liten fylla.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2020 16:04

Strax under 100 000 främlingar har fått uppehållstillstånd i år. Samtidigt finns det tiotusentals gömda ekonomiska lycksökare. Alla ska ta del av den välfärd svenskar byggt upp under generationer och vi tar in en mängd motsvarande en större kommun varje år.


Ekvationen går inte ihop. Först kommer vår välfärd att braka samman, sedan trängs svensken undan mer och mer, för att slutligen dö ut. Jag blir mörkrädd när jag går i mina hemkvarter eller tar en sväng på stan.


Klungor av sysslolösa muhamedaner vart man än vänder blicken. Det är härlig mångkultur, det. Mångkultur kan bara existera på den ursprungliga kulturens bekostnad. Det handlar om monokultur, alla Europas länder ska bebos av en brun sörja rotlösa individer, det kommer att bli verklighet redan detta århundrade.


Politikerna som håller Sveriges gränser vidöppna måste straffas och straffas hårt. Jag pratar inte om fängelse, jag pratar rep och lyktstolpar. Svensken är på väg att utraderas och endast ett fåtal bryr sig.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2020 15:35

Jag är på jakt efter den mycket intressanta tidskriften Piff. Vågat material för den vuxne mannen. Jag är villig att betala tio kronor styck. Det uppskattas om sidorna inte sitter ihop på grund av klet. Hör av dig om du har Piff hemma, jag köper.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2020 15:13

Jag är en riktig dysterkvist. Jag är förtidspensionerad (det heter inte så längre) och har inga hobbies eller intressen. Jag kan gå hemma och loppa mig hela dagen om jag så ville, sånt är livet för en panscho.


Men det blir för mycket av det goda. Vad ska jag göra med all tid? Jag brukar porrsurfa, men det blir tråkigt efter några timmar. Jag flänger runt på det så kallade Internet hela kvällen och halva natten och sitter där med öppen mun och dregel i mungipan.


Som tur är känner jag en man (lite äldre än jag) och han sitter också mycket hemma. Vi brukar prata sport via telefonen och han kan ringa mig en tre, fyra gånger om dagen. Det är uppskattat!


Dagtid går jag till Mötesplats Helknas och dricker kaffe och pratar bort några timmar, men sen då? Jag har ingen ork att laga mat, städa eller ens se en film. Jag har en rätt extensiv samling filmer, men jag saknar koncentration och tålamod, så det går bort.


Då återstår att lägga sig på sängen och dra lite förstrött i snoppen. Det ger skavsår, men är lite av ett måste för mig. Jag har det så tråkigt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2020 14:59

Jag drog nytta av min fru, hon fick mikra lite pyttipanna åt mig och steka ett ägg. Resultatet blev mycket bra och jag sa åt henne: "Good. You can eat some". Hon fick hela tre skedar av min pyttipanna och som hon slafsade i sig dem.


Det är alltid trevligt att göra goda gärningar. Sådana utför jag varje dag, då jag är mycket omtänksam och kärleksfull mot min tokiga lilla fru.


Efter hennes bastanta måltid ledde jag ned henne för källartrappen till henns fluffiga madrass. "You do good, you can eat tomorrow again" sa jag ömt till henne, släckte och drog igen dörren.


Imorgon blir det ärtsoppa och den lyckades hon bra med förra gången. Blir den bra även då får hon slicka rent burken. Naturligtvis har hon även kattmat att äta, det är fint av mig att ge henne en möjlighet att äta närhelst hon vill. Som jag tar han om min lilla fru.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2020 14:43

En förståndshandikappad kille jag har som vän på Faecesbook går på ungdomsgård på måndagar. Det är ett ställe kallat Mångfaldshuset. Det ligger vid några utskitna, gråa höghus, i folkmun kallat Biafra.


Såg lite bilder och det var mest personer med förmodat arabiskt ursprung och en och annan afrikan på dem. Är det mångfald? Multikulti-sörja på stadens alla fritidsgårdar. "Ey, Svenne. Vad gör do på min fritidsgård?"


Riktig mångfald är inte sörjan kallad mångkultur. Det är svensk kultur i Sverige, fransk kultur i Frankrike och så vidare. Jag avskyr "mångkultur"! Nej, jag hatar den. Hatar!


Vi får hoppas att det snart blir ett regimskifte och att den nya myndigheten Återvandringsverket tas i bruk. Sverige och svenskarna är annars snart ett minne blott. Mångfaldshuset?!?


MVH/Werner von Oben

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards