Alla inlägg den 15 oktober 2020

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 23:12

IFK Norrköping säljer en viss Pontus Almgren till ryska FC Rostok. Man får ca 40 miljoner spänn för honom enligt slaskmedia. Han är en långhårig spoling som föddes långt efter att jag senast satte min fot på hemmaarenan Parken. Så fort någon visar framfötterna så sticker de utomlands och Gunnar Nordahl var den första att göra så. Men han var av helt annan klass än Pontus-gossen och gick till en storklubb.


Jag tippar på att grabben med det långa håret blir en bänknötare som snart kommer att säljas vidare till ett ännu sämre lag. Det är lätt att visa framfötterna i Allsvenskan, en helt annan sak att komma till en betydligt bättre liga, vilket den ryska är.


Jag drömmer mig tillbaka till 50-talet när Snoka hade spelare som Bajdoff och Benka Nyholm. Där snackar vi klasspelare och inga fjuniga räklar, vilket mitt IFK av idag kryllar av. Det spelades bättre boll på 40- och 50-talet.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 22:37

Jag har vin, sprit, öl, glidmedel och babyolja hemma och väntar på Dig. Var inte blyg, ta på dig rena kalsonger och kom hem till mig. Vi tar en sittning i min soffa och lär känna varandra och den andres kropp, sedan smörjer vi in oss med olja och brottas hela vägen in till sovrummet. Vad som sedan händer stannar mellan oss två, men du kan väl använda din fantasi. Släng iväg ett PM, gärna med bild på dig. Jag smuttar på mitt vin och tar lullig emot dig i min blygsamma tvårummare.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 22:29

Jag blev LPT:ad (tvångsvård) i juli månad och har sedan dess haft Stesolid utskrivet. Jag ska ta tre tabletter om dagen och en fjärde om jag känner att jag behöver det. Jag klagade mycket när jag hade den svagare bensodiazepinen Oxascand att jag fick hämta den på mottagningen, men det var kanske inte så dumt.


Tar jag den på morgon, middag och kväll bara för att det är enligt ordination skulle jag tro att jag snart utvecklar tolerans, alternativt redan har gjort det. Inte bra, för jag vill att de ska bita ifrån ordentligt när jag väl tar dem.


Tror bara jag har tagit två tabletter och upplever mild till måttlig ångest. Det blir inte fler idag oavsett hur jag mår framåt nattkröken.


Helst skulle jag vilja ha Xanor vid behov och då i riklig mängd. Smacka på rejält när ångesten blir för svår att uthärda omedicinerad. Inte knapra bara för att jag enligt läkare ska knapra.


Jag blir visst aldrig nöjd... Jag vill ha en förpackning Stesolid hemma och välja fritt hur jag ska ta den. Beroende vill jag inte bli.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 21:48

Jag drömde riktigt ruskigt imorse. Vet att det var morgon för jag la mig halv sex imorse. Kände hur någon/något tog på mig och att jag i drömmen hade bestämt mig för att ringa akutenheten. Jag inte bara ringer dem, jag drömmer om dem. Då har det gått långt.


Fast det var ingen dum idé att ringa. Jag kan ju prata bort en stund och få mig ett trevligt samtal till livs. Då hoppas jag på en kvinna med mjuk och len röst, det går jag igång på. Karlar ska helst inte jobba som annat än kirurger.


Jag kan ringa och hota med självmord, det brukar funka bra. Fast jag har egentligen ingen lust att bli uppskjutsad till AE, jag vill mest prata av mig. Är det ett brott, eller?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 20:51

Det blir en sväng till bästa stället Titans på fredag. Jag har en slant i plånboken och tänkte dricka mig full på lokal. Så jäkla tråkigt att bara sitta hemma och glo. Trots att det är Moderat-varning på den puben trivs jag där. Bekväma stolar och soffor att sitta i och ofta sport på TV:n.


Det brukar vara en och annan pudding i tajta kläder där och gissa om jag spanar in dem. Än har jag inte tagit mod till mig och frågat om jag får bjuda på något, men ska banne mig göra det imorgon.


Förhoppningsvis får jag med mig Bosse Rulltårta, han och jag brukar festa ihop. Den karl'n har gott om flis, han kan blåsa en tusenlapp utan problem. Kanske kan jag få honom att bjuda mig på en sexa whisky.


För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 19:19

Jag har bestämt att lilla frugan ska bli frukterian. Billigt är det inte, jag köpte fem Granny Smith-äpplen åt henne idag och det gick loss på tolv kronor. Men då har hon mat i två, tre dagar, så hon är förlåten. Lite pengar måste man trots allt lägga på sin fru.


När äpplena är uppätna kommer jag att köpa päron för samma summa. Vad hon ska kalasa, min stolliga lilla fru.


Fruktdieten går att variera. Hon kan matas med bananer, apelsiner och annat fint. Jag hoppas det går att få stopp på hennes blödande tandkött genom att ge henne en synnerligen varierad och vitaminrik kost. Jag vill inte tvingas ta henne till tandläkaren, det kostar ju skjortan.


Min lilla fru är dyr i drift, men en fru vill jag trots allt ha. Städning och matlagning sköter sig inte självt.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 18:43

Jag har efter cirka två år återfått kontakten med en kompis. Vet inte om jag skrivit om detta förut, då minnet sviker mig. Men det är en jäkel på att snacka, över en timma på telefonen. Men han är glad och lättsam och rolig att slänga käft med.


Hans favoritsysselsättning är att dricka öl, så ni kan ju gissa vad vi brukar prata om. Lyckosten satt med sex starköl, fast han beklagade sig över att det bara var småburkar. Arma sate...


Han ska egentligen inte dricka alls då han äter penicillin, men han måste ha i sig öl varje dag, annars får han skakningar och annat otrevligt. När kuren är över ska vi ta en heldag på krogen, det ser jag fram emot. Det blir både mat och dryck ute och jag har öronmärkt en femhundring för det tillfället.


Jag har lyxen att kunna ta ett par öl med olika personer, jag har flera törstiga kompisar. Bra, då ombyte förnöjer. Snart ska vi bli fulla ihop, det ser jag fram emot.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 15 oktober 2020 16:43

På lördag ska jag äta lunch med en kvinna jag träffat. Hon är redigt knäpp i skallen, precis som jag då. Tänkte försöka få henne lite rund under fötterna, sedan kopplar jag på charmen och hon är min för natten. Enda kruxet är att hon är 20 år äldre än vad jag är, men jag måste ta alla chanser jag kan få till intimitet. Hon är inte direkt ful, men visst ser hon lite sliten ut. Men dagarna då jag jagade tiopoängare är över, jag får leta i bottenslammet. Kanske blir det hon och jag i min lilla säng...


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards