Alla inlägg den 22 oktober 2020

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2020 23:16

Jag sitter och funderar på att bryta mitt löfte om att lägga av med starkvarorna. Jag känner för att köpa en flaska whisky och några starköl. Det är fredag imorgon, då måste man väl få dricka lite? Fast jag ska inte bli vrålfull, tömma hela flaskan. Bara ha lite i ett glas och sitta och smutta på.


Tänk om jag blir jättefull, det är lätt att säga att man ska ta det lugnt, svårare att faktiskt göra det. Då slutar det väl med ett samtal till AE (akutenheten) igen. Vad trötta de ska vara på mig.


Imorgon tror jag det är tre veckor sedan vården skickade polis och ambulans till mig, det vill jag inte ska upprepas. Jag får ge fasen i telefonen helt enkelt.


Att bli full eller inte bli full. Det är frågan.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2020 23:03

Jag bara sitter och glor om kvällarna, saknar att ha något att göra. Dagen börjar med att handla luncher till mig o mina föräldrar, sedan blir det Mötesplats Helknas. Brukar gå därifrån runt tre, halv fyra, sedan blir det hem och lägga sig på sängen.


Efter det sitter jag vid datorn hela kvällen och ibland hela natten. Jag är urlesss på mitt liv, mitt ickeliv. Internet kan vara kul en timma eller två, men inte tio.


Jag har möjlighet att få sysselsättning, men tror inte att jag skulle orka med en sådan, då jag behöver lugn och ro. För många intryck kan ge mig (svaga) psykossymptom.


Ja, jag gnäller. Jag slår vad om att du också har ett tråkigt liv, du sitter ju och läser detta. Denna urtråkiga text. Det enda som livar upp är starkvaror, men sådana har jag bestämt att hålla mig ifrån.


Snart lägger vi den 22:a oktober till handlingarna. Välkommen, 23:e oktober. Mer av samma tråkiga jox som idag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2020 22:08

Jag har beställt tre skivor på nätet. Den jag ser fram emot mest är gruppen Dirty rotten imbecills, DRI. Skivan heter "4 of a kind" och är jättebra. Har haft den som vinyl och har lyssnat på en och annan låt på Youtube. De håller än! Sakta men säkert börjar jag köpa skivor på formatet CD som jag haft på LP.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2020 21:24

Jag tömde frugans "potta" och fy bubblan vad äckligt det var. Hällde sörjan i toaletten och spolade. Det var så mycket att jag fick hälla ned joxet i omgångar. I stunder som denna funderar jag på att låta källardörren vara öppen så hon kan göra sina behov på toaletten.


Men jag vill inte ha henne rännandes runt i bostaden vind för våg. Kanske om jag tillrättavisar henne på skarpen om hon går runt och dräller att hon lär sig att bara komma upp i huset för att göra sina behov.


Hon har det så bra där nere på sin fluffiga madrass, vad ska hon upp i huset att göra? Förutom att laga mat och göra ifrån sig då.


En kvinna måste hållas i bildligt strypkoppel, annars tar denne över hushållet. Här är det jag som bestämmer, det är jag som är skapelsens krona.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2020 20:42

Jag har börjat prata med en kvinna på mötesplatsen. Hon kan vara trevlig att prata med, fast det händer att hon får utbrott. Hon skojade (?) och sa att jag var hennes kille. Hon är inte ful, men det finns ett problem: hon är 20 år äldre än mig. Jag är 52, då förstår ni. Jag som vill ha en ung och oförstörd snygging, ingen skrynklig gammal tant. Ska jag bjuda ut henne på krogen? Jag menar, hon har ju en slida, det är det viktigaste. Jag vet inte vad/hur jag ska göra.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2020 20:11

Jag fick i mig nio och en halv öl igår och det på relativt kort tid. Klarade mig från att skriva knas på Facebook. Ett tag efter att jag vaknade imorse fick jag en flashback; Jag hade ringt AE, akutenheten.


Jag har ingen aning om vad jag sa eller vad kvinnan i andra änden sa till mig. Tror att jag blev tillsagd att ta min Stesolid (trots mitt alkoholintag) och gå och lägga mig. Tittade in i kylskåpet efter att jag vaknat och där fanns en enda ölburk kvar, öppnad.


Naturligtvis hade AE ringt Spiranmottagningen och idag var det dags för min injektion. Det blev höjd dos. Jag som vill ha mindre medicin, inte mer! Den enda medicin jag vill ha mer av är Stesolid.


Fasen vad en fylla kan ställa till det. Nu är det jag som gör ett längre uppehåll med starkölen. Det här var ju inte bra.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards