Alla inlägg den 7 oktober 2020

Av Fester Bestertester - 7 oktober 2020 23:23

Jag har skrivit här tidigare. Jag känner Fester Bestertester lite, så han låter mig skriva. Jag är på jakt efter en tjej. Hon (du?) får inte vara överviktig, ha potatisnäsa eller celluliter. Jag är en man i mina bästa år som gillar matlagning, skogspromenader och mysiga hemakvällar. En och annan dos heroin är inte fel det heller. Är du intresserad av mig så är det bara att höra av dig.


MVH/Pelle Jönsson

Av Fester Bestertester - 7 oktober 2020 22:08

Jag kunde inte hålla mig för skratt, frugan har tappat en av sina framtänder. Hon visade den för mig när jag var nere i källaren för att byta hennes dricksvatten och fylla på med torrfoder. "Me dentist, me dentist" tjattrade hon. Vad fasen, framtänder han hon två av, den hon har duger gott.


Hon har de flesta tänderna kvar, detta var bara den tredje, fjärde hon tappade. Hon kan sköta sina syssslor med eller utan tänder. Hon använder dem inte när hon diskar, när hon lagar mat, när hon tvättar mig, eller när hon dammsuger.


Jag är gift med en riktig gnällspik, jag har verkligen en ängels tålamod med henne.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 7 oktober 2020 21:16

Det är medicinhämtning och sprut i stjärten mellan tio och tolv varje dag på Spiranmottagningen och jag ska vara där elva, men brukar dyka upp redan vid tio. Efter sprutan blir man övervakad i tre timmar, eftersom man kan tuppa av av den.


På grund av den envisa Coronan lades gruppen jag gick i på is och vi fick istället tabletter. Men jag bedömdes vara i dåligt skick, så jag fick börja med sprutorna tidigare än de andra. Det resulterade i att jag tar sprutan (tar den varannan vecka) på andra torsdagar än övriga. Sist satt jag helt själv i ett rum och glodde. Som tur var fanns en radio och jag fick en smörgås och kaffe. Hon som övervakade mig tog mig faktiskt på en kortare promenad och det uppskattades. Men nästan tre timmar att sitta och glo är påfrestande.


Inte nog med det, jag har en tvättid klockan sju på morgonen, så jag måste försöka komma isäng tidigt. Jag avskyr förpliktelser, men ibland har man saker man måste göra. Sprutelisprut!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 oktober 2020 21:06

Dagens parksittning började bra med fint väder, men mitt på dagen kom så regnet. En av oss hade regnjacka och en annan ett paraply, vi andra fick finna oss i att bli blöta. Det var regn, sedan uppehåll och så regn igen.


Jag hade med mig sex burkar Bellman, en god och prisvärd öl, de andra körde öl de också. Sex öl blir man inte så full på. Jag var kvar en stund efter att mina öl var slut, men gick slutligen hem eftersom regnet inte ville ge med sig.


Vi lovade varandra att ses imorgon igen. Nya tag, nya ölburkar.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards