Alla inlägg den 10 oktober 2020

Av Fester Bestertester - 10 oktober 2020 20:26

Sverige med Abdullah, Massoud och Ibrahim i spetsen ska möta Kroatien i en förmodat rafflande fotbollstävling imorgon. Jag är som vanligt pessimist och tror på en två noll-seger för banditerna från Balkan.


Chansen till avancemang är borta om än ej teoretiskt. Ställ in skorna på planen och få stryk, mig kvittar det. Att heja på gökungar i svensk landslagsdress ligger inte för mig.


Förlora, bryt ihop och kom igen. Som jag saknar Andersson, Edström, Kindvall och kompani.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 10 oktober 2020 19:49

Jag har återfått kontakten med en olycksbroder. Som han kan snacka! Vi pratar via telefonmaskinen om allt möjligt, ungdomssynder och sjukdom. Allt möjligt. Fast jag får alltid avsluta samtalen, annars bara fortsätter och fortsätter han att snacka.


Planen är att vi ska ses hos honom (gruppboende) snart och klämma några öl ihop. Jag har nyligen börjat dricka igen och har konstigt nog skaplig tolerans. Har druckit åtta öl om dagen tre gånger denna vecka och har inte blivit dålig dagen därpå. Jag klarar av en riktig drängfylla hos honom.


Det ska bli härligt att fukta strupen i gott sällskap, jag ser fram emot vår heldagssupning. Hep, hep, XXXX!


MVH/HerrX

Av Fester Bestertester - 10 oktober 2020 01:37

God morgon på er, era gynnare. Jag är utsövd och redo att ta mig an lördagen med liv och lust. Jag börjar dagen med ett glas punsch, sedan tar jag upp frugan och rastar henne på gården. Jag har ett förträffligt strypkoppel som jag håller hårt i. Hon kan drabbas av hastigt uppkommen psykos och vilja smita ifrån sin make och sitt hem och hon kan bli kidnappad av maffian som vill göra henne till sexslav. Lita på att jag håller hårt i min lilla fru.


Sedan ska hon få göra köttfåärssås och koka pasta till mig. Min lilla toka behöver ett par snabba örfilar då hon ofta schabblar till det i köket. Kvinnan har i alla tider lagat mat åt sin man, det vore väl attans om min odåga till äkta hälft inte klarar av grundläggande service till mig, hennes ägare.


Efter maten leder jag ned frugan till källaren. Hon får en toppendag då hon för sin egen säkerhets skull blir inlåst och kan vila och dra timmerstockar bäst hon vill resten av dagen. Själv sätter jag mig i finrummet och avnjuter en cigarill och lite mer punsch.


Det gäller att passa på att njuta av livet medans man kan. Njuter, det gör jag varje dag, det kan ni lita på.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 10 oktober 2020 01:17

IF Sylvia, laget från slummen norr om Norra promenaden täflar imorgon mot BP. Feministas har förbjudit att skriva lagets fulla namn då det lyder Brommapojkarna. I jämlikhetens namn bör laget döpas om till Brommahenarna. Hen är ett passande ord då det enligt regimen tydligen inte finns några kön, det är bara sociala konstruktioner.


IF Sylvia har ett spännande lag med spelare som Abdullah, Muhammed, Mohammed, Samir, Hassan och Türgut. Kanske kan man kriga till sig ett oavgjort resultat, det får vi hoppas på.


En slutlig andraplats i tabellen är inom räckhåll, man ligger redan idag tvåa, men svåra matcher väntar, morgonmatchen inräknad.


Passande nog spelar man i svart och vitt, fast det svarta håller på att tränga undan det vita. Men det kan kvitta, man är ju ingen rasist. Eller?


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 10 oktober 2020 01:03

Jag är sugen på att ringa akutenheten. Sist skickade de polis och ambulans på mig, men jag är inte avskräckt. Berättade jag the full story bidde det väl inläggning direkt, jag vill bara ha mer lugnande. 20 mg Stesolid förslår inte. Inte heller allergimedicinerna Lergigan och Theralen. Jäkla sockerpiller!


Fast det är klart, en vecka på PIVA med LPT är gratis och synnerligen förträffligt. Skena till rökrummet i tid och otid och varndra i den trivsamma korridoren. PIVA och jag har en lång historia, där har jag travat många gånger.


Jag har inte så många vänner och ingen jag kan ringa för att prata sjukdom och dåligt mående med. Då återstår bara professionella tjänster. Personer som har betalt för att lyssna. Jag är en vård-torsk. Torsk på lugnande telefonsamtal.


Jag tror jag tar mig en starköl till och hoppas på lugn, men tror inte att så blir fallet. Jag får kanske ge mig ut och nattvandra, det är ångestlindrande. Hjälp behöver jag, frågan är bara vilken.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 10 oktober 2020 00:43

Jag har lärt mig ett ord genom Internet, nämligen "flöddra". Jag tror det innebär att överdosera bensodiazepiner och kanske blanda med alkohol. Nå, jag flöddrar, men känner mig inte särskilt flöddrad. Jag har i och för sig bara tagit 10 milligram Stesolid och två Lerigan, osäker på dos.


Öl dricker jag, har ett gäng i magen och ett gäng i kylskåpet. Ska även ta två Nozinan, det hoppas jag knockar mig. Jag vill ju sova, inte sitta och glo på en datorskärm hela natten.


Jag är ingen överdängare på benso, har inte mycket till tolerans. Men känner jag inget lugn (jag är inte där än) så har jag rikligt med Stesolid att svälja ned. Jag har inga förpliktelser imorgon, jag kan sova hela dagen.


Jag vill bara komma till ro och känna ett inre lugn. Jag är beredd att missbruka för att nå det tillståndet.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards