Alla inlägg den 11 oktober 2020

Av Fester Bestertester - 11 oktober 2020 23:27

Det blev ingen pub idag, jag hade inte råd. En annan kan sköta sin ekonomi. Jag har 200 spänn i plånboken, men tänkte prioritera mat framför krogbesök. Tråkigt, men jag har inte mycket till val.


Socialen pytsar ut pengar veckovis, men jag har i alla fall så det räcker till en enstaka öl. Sedan sätter jag mig på barstolen och skickar ut mina strålar och får kvinnor att flockas kring mig. Hitills har det inte fallit väl ut, men någon gång så...


Jag ringde Bosse och frågade om ett litet lån, men han sa att han inga pengar hade. Slår vad om att han har flera tusen i sin plånbok. Att neka sin vän en smärre summa, det var inte snällt.


Det verkar som att jag inte kan gå på puben förräns framåt torsdag, fredag. Det är bara att acceptera läget och stålsätta sig. Lite folkölsblask har jag i alla fall råd med.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 11 oktober 2020 23:17

Det blev ett samtal till akutenheten där jag klagade på den dåliga effekten av Stesolid. Bad om morfinplåster, men det blev tvärnobben. Jag har ju mina sjukdomar, men får ingen hjälp mot smärtan och knappt någon mot ångesten.


Jag sa att jag får väl köpa grejor på stan istället och fick mig en uppsträckning. Vilken megära jag pratade med. Jag kommer naturligtvis inte att köpa medicin illegalt, har ingen lust att hamna på rättsspsyk, men ibland blir man arg och säger mindre lämpliga saker.


Jag bytte samtalsämne till fotboll, men fick ingen respons. Jag hade ringt i onödan och bad personalen dra åt h*lv*t*. Slängde sedan på luren i vredesmod. Ska man inte kunna be om lite morfin utan att bli avsnoppad?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 oktober 2020 22:16

Jag har fått i mig dagsdosen Stesolid, 20 milligram. Det behöver inte stanna där, jag har massor av tabletter sparade, då jag ofta bara tar 15 mg istället för 20. Tänker ta i alla fall två tabletter till och se vad som händer. Jag kanske bara blir trött och somnar, men det är inte helt fel, sömn är jag ju inte bortskämd med. Jag kan hämta ut sju tabletter på mottagningen redan imorgon om jag vill och det lutar åt att det blir så. Jag är bensotorsk, men det skäms jag inte för att erkänna.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 oktober 2020 22:05

Jag irriteras av mina så kallade vänner på Faecesbook. Det är felstavningar, särskrivningar och ofta frånvarande av stor bokstav när det ska vara det. Sedan fotar de allt de äter och dricker och jag blir inte bara trött, jag blir arg.


Skulle man inte kunna använda någon slags gas och pumpa in den i deras lägenheter? Fixa bort dem, men på ett humant sätt.


Efterblivna ska man ha till att skratta åt om de nu ska envisas med att vara i livet. Men drar jag skämt så förstår de inte, de reagerar med att inte reagera. Jag reagerar med att vilja slå dem på truten.


Jag hetsar mot förståndshandikappade, men de som bara är tärande på samhällskroppen måste bort snarast. Fy och usch!


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 11 oktober 2020 21:51

Jag hade en riktig fining hos mig förut. Överrumplade honom med en dubbelnelson, sedan satte vi oss i soffan och skrattade gott åt mitt tilltag. Det slutade i min säng, som brukligt är när killar som gillar träffas.


Han har duschat och gått hem och visst var det med stapplande rörelser, då jag gick rätt hårt åt honom. Bland annat med min största analplugg, den kom äntligen till användning igen.


Vi körde med skydd, man vill ju inte dra på sig AIDS, även fast det är en underbar känsla att känna sprutet i sig. Men det var skönt och trevligt ändå.


Nu tar jag det lugnt resten av dagen och hela måndagen, så får vi se om jag lyckas ragga upp en ny sköning på tisdag.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 11 oktober 2020 20:02

Jag var en sväng till konditorn i staden och köpte mig lite godsaker. Tyvärr fick jag trängas med andra kunder. Det var två långhåriga slynglar som var svåra att könsbestämma. Jag gick därifrån med två biskvier och två potatisbakelser i påsen och har redan börjat äta av dem.


Jag sitter i favoritfåtöljen och dricker punsch och mumsar kakor för glatta livet. Jag fixade lunch på egen hand, mikrade en färdigrätt, så jag behövde inte släppa upp lilla frugan i huset idag.


Imorgon ska hon dock få göra rätt för sig, hon ska få laga minestronesoppa till mig och ordna en ostsmörgås. Koka upp vatten och hälla i soppan, det borde hon klara. Annars finns risken att hon tappar en tand till när jag tillrättavisar henne.


Nu ska jag byta stenkaka i grammofonen, det blir lite Teddy Leif, en underskattad artist. Ha det bra, mina vänner.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 11 oktober 2020 19:52

Sverige schabblade bort det oavgjorda resultat man hade och släppt in två ett-målet för Kroatien som vore man damspelare. Isak, Kwamene, Abdullah och de andra svenskarna borde ställas i skamvrån ett bra tag. Jag stängde naturligtvis av TV:n efter det målet, orkade inte se skräpet. Sist i Nations League, det var väntat.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards