Alla inlägg den 1 juni 2021

Av Fester Bestertester - 1 juni 2021 23:09

Om jag får en rejäl slant från socialen imorgon tar jag med mig Bosse "Joakim von Anka" Rulltårta med mig till bästa stället God vän. Jag har inte varit där på ett par dagar och det suger i tarmen. Bosse får stå för det han dricker och jag för det jag dricker. Men kanske kan jag få låna några hundringar av honom, det hoppas jag på. Varför sitta i sin ensamhet och dricka när man kan träffa folk från hela världen på God vän?


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 1 juni 2021 18:27

Det blev en förträfflig tisdag. Jag och gänget var på Systembolaget när de öppnade och köpte på oss lite valfri dryck. Själv nöjde jag mig med ett kvarter whisky. Sedan rörde vi oss mot Stortorget, klassisk mark för oss parkbänksalkoholister.


Min lilla flaska tog slut rätt fort, jag var ju på prima festhumör. Det blev att tilllsammans med Mannen med militärkepsen gå en vända till till Systembolaget. Det gick bra, vi fick båda handla. Det blev sex starköl för mig och något liknande för Mannen med militärkepsen.


Vi återvände till Stortorget och resten av gänget satt kvar. Extra kul var det att se Mannen med det illröda ansiktet trilla i buskarna när han försökte sig på att kissa. Den mannen är aldrig nykter, ta mig tusan.


På vägen hem stannade jag till en tredje gång på bolaget och köpte ytterligare sex öl, vilka jag njuter av just nu. Favorit i repris imorgon?


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 1 juni 2021 17:46

En Sverigedemokrat talade sanning om ett visst folkslags intelligensnivå och kommer att åtalas för hets mot folkgrupp. Ni vet, den lagen som förhindrar kritik mot massinvandringen och som inte kan appliceras på svenskar då vi tydligen inte är en folkgrupp. SD-topparna tävlar om att vara mest fördömmande, allt för att visa sig politiskt korrekta. Mannen kommer att uteslutas ur partiet och få böter för sitt förskräckliga uttalande. Afrikaner och svenskar är precis likadana på alla sätt och vis. De har bara lite mer pigmentering än vi "svenskar". Egentligen finns det inget svenskt, förresten. De första nordborna var mörka afrikaner med blå ögon. Det betyder att vi måste skänka bort den jordplätt vi levt på i tusentals år. Hellre en Sydsudanes än en rasistisk SD-gubbe. Eller hur?


MVH/Werner von Oben

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards