Alla inlägg den 3 juni 2021

Av Fester Bestertester - 3 juni 2021 21:41

Jag började tänka intensivt på öl förut. Var tvungen att flytta fokus från mitt mående och det funkade, men bara någon halvtimma. Nu har jag återfallit i grubblerier om stort och smått. Tacka fan för att man ibland önskar att få dö när man inte kan få en endaste dag utan dåligt mående.


Jag vill ringa min mamma och lipa i telefonen, men jag vill inte göra henne eller pappa oroliga. När jag umgås med dem håller jag fasaden uppe. Men mamma är duktig på att se när jag mår lite sämre, sådär som bara mammor kan.


Om jag ringer akutenheten och är ärlig med mitt mående kan jag lova er att snuten kommer och ringer på min dörr för att sedan släpa ned mig till patrullbilen. Jag är lite suicidal, det ska jag vara ärlig och säga er. Säga det till vården? Tveksamt.


Jag säger som morfar: håhå, jaja. Det får bli en sväng ut i köket och ta kvällsmedicinen och några extra Stesolid. Måendet kräfva dessa piller.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 juni 2021 21:15

Jag grunnar på att köpa mig en påse starköl imorgon. Är rätt sugen på det just nu, men har inga hemma. Man skulle ju kunna ringa kranen Goran, men så desperat är jag inte. Jag får hanka mig fram på Coca-Cola medans jag väntar på morgondagen och en möjlig liten fylla. Det får räcka med åtta burkar av märket Bellman. Det blir man lagom lullig på. Inte dyngrak, men märkbart berusad. Jag längtar...


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 juni 2021 18:07

Jag tog morgonmedicinen alldeles nyss och ännu känner jag inget, men det kan ta någon timma innan man får effekt. Det blev Lergigan, Clozapine, Sertralin och Stesolid i en härlig röra. Nedsköljt med en iskall Emdbräu, den billigaste folkölen.


Jag känner mig svajig i måendet, det är ta mig tusan så varje kväll. Jag ska försöka att inte ringa akutenheten, AE, det borde jag klara mig ifrån. Men om ångesten växer sig stark tycker jag mig inte ha något val. Då kan en psykbabblares röst och prat lugna mig något.


Jag har på senare tid börjat ta två rör Theralen också, men den förstör bara smaksinnet i ett par timmar, tycker inte den är så värst lugnande eller sömngivande. En allergimedicin med viss sederande effekt är vad den är.


Jag önskar dig som läser detta en trevlig kväll, själv ska jag kämpa på med måendet. Och hoppas på att mina röster ej ska komma åter. Tjo!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 juni 2021 17:38

Jag är inne i en 70-talsperiod vad gäller mitt musikval. Nyss lyssnade jag på "Sabotage" med Black Sabbath och just nu "In rock" med Deep Purple. Musiken var bättre förr, det törs jag påstå. Förutom hårdrock gjorde Electric Light Orchestra några stronga skivor. Jag spelar alldeles för högt, jag kan inte rå för det när det svänger så. Rock on, fellow metalheads!


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 3 juni 2021 17:04

Rasbiologin var en viktig vetenskap och vi har nytta av den i dagens sjukvård. Mäta skallar, kinder och annat gav en del svar på vissa frågor. Något som kännetecknar den sinnesslöa är liten underkäke, vilket gör att huvudet smalnar av nedtill när man betraktar stollen framifrån. Praktexemplet är en man jag tyvärr råkar på ibland och hans underkäke är försvinnande liten. Lika liten som hans intelligens, skulle tippa på att han ligger på mellan 60 och 70 i iq-nivå. Formen på näsan avslöjar även den en del av objektets intelligens. Potatisnäsa eller helt enkelt en stor snok skvallrar om att här var det sinnesslött. Tyvärr forskas det inte på detta längre, men man kan använda gamla rön. Det smidigaste vore att sterilisera de sinnesslöa så de inte fortplantar sig och förstör ytterligare en generationen. Eugenik, javisst. Hep, hep!


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 3 juni 2021 12:33

Jag känner för att komma ut i friska luften, känner för en promenad. Det kan bli att jag går till Mötesplats Helknas trots att caféet är stängt. Alltid finns där någon jag kan skratta åt. Stadens avskrap samlas på Helknas och jag passar inte in där, men jag roas av förståndshandikappade människor.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards