Alla inlägg den 2 juni 2021

Av Fester Bestertester - 2 juni 2021 19:03

Nu är jag nojig, nu är jag nervös. Det är kväll och då kommer oron smygande och gör sina framstötar. Snart nog brukar den utvecklas till ångest och då får jag panik. Jag är förbaskat trött på att må dåligt och har fått hjälp från vården, men den räcker inte till. Jag får väl bomba på med Stesolid och hålla i tupén. Ett redigt benso-rus är vad jag behöver. Vilken tur att jag har bunkrat i flera månader. Jag har hundratals milligram Stesolid på mitt köksbord.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 juni 2021 18:12

Jag skulle beställa lite prylar från nätet och satt redo med mitt bank-ID. Möts av följande text: "Bekräfta ditt köp med Mobilt BankID. Öppna din BankID-app på din mobila enhet för att signera ditt köp på 365.00 SEK hos SP * XXX BUTIK med kort 1234. När du har signerat köpet i bankID-appen ska du trycka på Slutför köp nedan."


Ska jag alltså tvingas installera bank-ID på telefonen? Jag är helt bakom flötet när det gäller det tekniska. Måste jag kontakta min bank? Räcker det att ladda hem en app? Så krångligt och jag känner för att ge upp, men jag vill verkligen ha grejerna jag försökt beställa. Jag avskyr teknik, det var bättre förr!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 juni 2021 16:43

Jag var en sväng till Mötesplats Helknas för att se om caféet var öppet eller ej. Det var stängt. Jag gick in i ett rum tillhörande Helknas och där satt slöddret. Jag slog mig ned på en stol och stod väl ut i cirka fem minuter innan jag gick hem och jag gjorde det utan att säga hej då. De är ett riktigt såsigt menageri vilka jag inte vill ha något med att göra. Endast skratta åt dem. Vi får hoppas att de snart får diskmaskinen lagad så man kan få sig lite billigt kaffe. Utan caféet är Mötesplats Helknas heltråkigt.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards