Alla inlägg den 30 juni 2021

Av Fester Bestertester - 30 juni 2021 22:23

Jag hade en starköl kvar i kylen och köpte fem nya (Sarek) idag. Sex starköl att lägga till de tre folköl jag redan hade i kylskåpet. Lite yrsel blir det, men inte mycket till fylla. Jag tarvar minst åtta starköl och gärna av den lite starkare sorten, men hade lite dåligt med flis, därför blev det Sarek, en alkoholsvag starköl. De är tre kronor billigare än min favoritöl Bellamn, jag var på snålhumör idag. Men mina absoluta favoritöl är Löwenbräu, Kaltenberg och Gösser, men de finns inte på bolaget nere på stan. Läwenbräu vet jag finns i Hageby, men jag ville inte beträda främlingarnas område, då Hageby är en no go-zon. Men Sarek smakar bra, så det är ett fullgott substitut. Nu är jag (lite) full och glad.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 30 juni 2021 19:14

Jag har idag kollat upp var min vän ska begravas. Det blir i Matteus kapell, en lite mindre byggnad. Han var inte med i svenska kyrkan och det blir en minimalistisk tillställning. Präster och annat bibliskt jox var inget för honom. Han trodde mer på Mario och Luigi, som den inbitne TV-spelaren han var. Jag tar på mig en enfärgad t-shirt och traskar dit om tretton dagar. Inte så lyckat att dyka upp i Motörheadtröja och kortbyxor. Snart blir du förd till din sista vila. Men jag vet att du redan är hos Gud och tittar till mig och dina andra kompisar då och då. Men lova mig att inte tjuvkolla när jag inte har händerna på täcket. Den 13:e tar jag ett sista farväl.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards