Alla inlägg den 14 juni 2021

Av Fester Bestertester - 14 juni 2021 17:17

Det blev en sittning vid ett ej bebyggt stråk nära S:t Persgatan idag. Det var jag, Mannen med militärkepsen och Mannen med det illröda ansiktet. Mannen med militärkepsen var på jättebra humör efter att hans Finland slagit Danmark i en fotbollstävling.


Vi handlade varsin liten ranson med öl, smygstartade en smula. Sedan kan ju bängen beslagta all ens öl, så det gäller att ha så få på sig som möjligt. En svår avvägning när man är törstig.


Vi satt i säkert ett par timmar och det var snut- och vaktfritt. Det tackar vi för, vi vill bara sitta ifred och dricka. Tyvärr fick inte Mannen med det illröda ansiktet handla mer på Systembolaget när vi var tillbaka där, så jag nappade åt mig två extraburkar när jag såg vad som var på gång. Jag fick en tjuga av honom, det gick jag back på, men vad gör man inte för kompisar?


Nu är jag hemma och tar igen mig. Har en enda burk kvar och den sveper jag strax i mig. Mot nya parkbänkar imorgon!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 14 juni 2021 17:00

Skottland fick stryk på hemmaplan på ett ödsligt Hampden Park mot Tjeckien med två noll till tjeckernas favör. Snart väntar en match i Sverige grupp, nämligen Polen mot Slovakien, där hoppas vi på slovakisk seger. Och så sista matchen för dagen då, då Spanien tar emot lilla Sverige. Tror Sverige får stryk med två noll och att de ej går vidare från gruppen. Men jag har gärna fel.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards