Alla inlägg den 24 juni 2021

Av Fester Bestertester - 24 juni 2021 21:21

Det gick inte att sitta nykter ikväll. Jag ringde min kran Goran och beställde en hela brännvin och han kom förbi med den efter lite mer än en timma. Snabb service, förträfflig service. Flaskan kostade 320 kronor och det är överkomligt, inte minst med tanke på att det ingick hemkörning. Något groggvirke har jag inte hemma, men jag snapsar, det gillar jag även fast jag ingen sill har. Så skönt det ska bli med en fylla!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 24 juni 2021 20:21

Jag ringde akutenheten och frågade varför jag fortsatt har tre tabletter Stesolid i min apodosrulle, påsar med mediciner i. Fick till svar att jag hämtat ut extramedicin för en vecka idag. Ja, men det innebär att jag står kvar på 20 milligram (fyra tabletter) Stesolid om dagen. Min kontaktperson ringde ju för fasen i måndags och sa att jag blivit beviljad en tillfällig höjning. Jag må ha många tabletter sparade, men rätt ska vara rätt. Sitter och väntar på att en sjuksköterska ska ringa upp mig angående saken. Är jag beviljad en extratablett eller inte?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 juni 2021 19:54

Jag lyssnar på "The great rock'n'roll swinlde" med Sex Pistols och Ronnie Biggs. Köpte den bara för låtarna "Belsen was a gas" och "Friggin' in the riggin'. En synnerligen ojämn skiva, men kul att ha i sin ägo i alla fall. Själv upptäckte jag punken tack vare Ebba Grön, sedan fylldes bandarsenalen ut med främst brittiska band. Idag lyssnar jag sällan på just Ebba Grön, har bara deras första LP som CD. Det finns mycket bra punk och favoriterna är nog The Exploited, även fast de spelar hårdare musik än reguljär punk. Ja, ja. Jag fortsätter slösurfa och gör det till ljuvliga toner.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 24 juni 2021 18:07

Jag kommer inte att fira midsommar. Det är bara en högtid för den långhåriga ungdomen då de först ska fjanta runt en midsommarstång och sedan dricka sig redlöst berusade. Jag stannar hemma i hemmets lugna vrå och tar hand om mig och min stolliga lilla fru.


Frugan ska få lite midsommarmat har jag tänkt. Hon ska tas upp i köket och ställas vid spisen och koka färspotatis åt mig och henne själv. Hon kommer att få en potatis och två sillbitar, resten äter jag upp själv. Jag är stor och stark och tarvar rejäla portioner, frugan ligger mest och latar sig på sin mjuka madrass nere i källaren. Därmed kan jag hålla hennes matkonto lågt.


Naturligtvis kommer jag att ta min telefonapparat i bruk. Jag kommer att ringa min bästa vän Nils-Erik för en stunds elektronisk samvaro. Vi kommer att diskutera regeringskrisen, jag gissar på många glada skratt då vi båda två vill se en samhällskollaps ur vilken EAP kommer att resa sig som en fågel Fenix.


Idag har jag levt på en kartongrätt, en rätt påver måltid, men mat måste jag ju ha. Och jag mikrade den helt själv, jag är inte främmande för lite fruntimmerssysslor. Frugan har en vilodag idag och fastar. Det är bra med periodisk fasta och det är något som frugan ofta gör. Men imorgon slår jag som sagt på stort med sill, potatis, gräddfil och gräslök. Och så ett par nubbar förstås.


Jag ser fram emot midsommarafton. En högtid jag firar med min fnoskiga lilla fru.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 24 juni 2021 17:44

Jag tror jag håller på att duka under på grund av mitt frekventa rökande. Jag försöker dra ned, har bara fått i mig åtta stycken idag, men det räcker inte. Jag kan vissa dagar hålla mig under ett paket om dagen, men sedan trillar jag dit igen och röker upp emot 30 cigaretter per dag.


Jag har rätt kraftiga känningar i bröst och mellangärde och antar att det är rökrelaterat. Jag tror mig ha kärlkramp, jag tror mig lida av organsvikt, däremot har jag inte KOL än. Det är farligt att röka, ändå fortsättter jag.


Det kanske blir ett samtal till AE, akutenheten och fråga dem om råd. Jag tänker att det kanske handlar om ångest alltihop, det vore drömmen. Ångest har jag medicin mot, har jag cancer är det värre.


Börja aldrig röka, du som går och funderar på det. Man sågs som tuff i barndomen när man hade en cigg nonchalant hängandes från mungipan, men det är inte det minsta tufft, bara dumt. Att börja röka är bland det dummaste jag gjort.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 juni 2021 15:21

Ja just det, ska jag ringa AE eller inte ikväll? Jag tror jag ringer. Alltid trevligt att snacka med någon, jag har inte direkt vänner så jag kan gödsla med dem, då vänder jag mig till proffs på mående. Kommer att ta det lugnt under kvällen och vila lite på sängen, sedan när jag är pigg igen kanske jag lyfter luren. Vad ska jag prata om? Be om filmtips, kanske. Ska även berätta om det rösterna säger åt mig att göra. Det kan nog bli bra, det här.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 juni 2021 14:29

Det var lång kö för att komma in på Systembolaget idag. Blev avskräckt och lämnade platsen med tunga steg. Det betyder att jag endast har sju öl hemma och dem lär jag dricka upp ikväll. Det får bli att gå till mataffären och köpa folköl, då jag måste ha något att dricka när jag surfar på datorn. Livet utan starköl är rätt enahanda, men visst går det att vara utan. Jag har inget val, då jag bara har till en fylla hemma.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards