Alla inlägg den 26 juni 2021

Av Fester Bestertester - 26 juni 2021 14:39

Min vän "Oskar" ringde och var på prathumör. Det blev det gamla vanliga snacket om ekonomi och starkvaror. Han hade lyckats få tag i ett kvarter whisky, vilket han ska smutta upp utdraget över hela kvällen. Nu väntar han några timmar så ringer han vid femtiden igen. Gör så, "Oskar". Alltid kul att snacka med dig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 26 juni 2021 13:54

Jag var på puben igår och hade det jättetrevligt. Fikret i baren lärde mig lite turkiska, så nu kan jag både svära och beställa en öl på hans språk. Det var helt moderatfritt, det tackar vi för. De är dryga, de där kapitalisterna.


Fast jag hade en Moderat i mitt sällskap, Bosse Rulltårta. Jag fick bara låna en hundring av honom trots att jag sa att jag skulle få mitt försörjningsstöd veckan som kommer. Nåja, jag hade lite pengar själv och de gick åt, sånär som på en femtiolapp.


God vän--chilenarna var där och vi morsade på varandra. De verkar bo på puben, de är alltid där när jag är där. Fast de är trevliga, så det gör inget. Sedan var det några juggar som spelade på Jack Vegas-maskinerna och Fikret fick säga åt dem på skarpen när de dunkade på skärm och "tangentbord".


Naturligtvis vill jag göra ett återbesök snarast. Det blir att gå till soc på måndag och hämta en slant, sedan är man redo för en helkväll igen. Hela världen möts på God vän!


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 26 juni 2021 13:44

Jag sitter som på nålar. Det är min oro som spökar. Måste sitta och skaka med benen, kan inte sitta still. Förbaskade oro! Som tur är är det fotboll ikväll, två matcher. Det flyttar förhoppningsvis fokus från måendet till täflandet på gräsplanen. Till fotbollen har jag sju starköl och dem kommer jag att tippa i mig, det kan du lita på. Jag vill bara må som folk gör mest, inte plågas varje dag.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards