Alla inlägg den 17 juni 2021

Av Fester Bestertester - 17 juni 2021 17:36

Ska jag ringa skutenheten? Måendet är inte direkt på topp, jag är snarare i en liten dipp. Jag har fyra starköl och dricker jag dem kommer jag kanske på bättre tankar. De börjar kanske att tröttna på mig där uppe på AE (akutenheten), man vet aldrig. Men jag har inte ringt på någon vecka, så om det blir ett kortare samtal till dem idag spelar det kanske inte så stor roll. Mitt hjärta är påverkat, både fysiskt och mentalt, då jag tänker mycket på min döda kompis. Jag fick dödsbeskedet för åtta dagar sedan och sorgen har inte lättat. Jag vill prata med en kvinna med sammetslen röst och kanske gråta en skvätt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 juni 2021 17:20

Tanken var att jag och en gamma arbetskamrat skulle ta oss en bit mat till minnet av min vän och vår arbetskamrat. Tyvärr blev han hastigt förkyld, så vi får skjuta på det. Men det är bra, för då kan ytterligare en gammal arbetskamrat följa med. Vi ska naturligtvis äta buffé, det gillade min nu döda vän. Ska även ta en snaps för att hedra honom. Jag gissar att han tittar ned på oss från sin plats i Himlen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 juni 2021 12:18

Jag har mycket tankar som far igenom mitt huvud. Varför dog min vän, varför lever jag? Vad är meningen med livet? Finns det en Gud? Dessutom känner jag mig fysiskt och psykiskt trött och ligger mycket på sängen. Inte orkar jag hålla igång bloggen som jag ska heller. Det får bli en vända till sovrummet för lite vila, känner jag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 juni 2021 12:05

Strax innan fyra på eftermiddagen ska jag gå hela vägen till mässhallarna för min andra vaccinationsspruta. Sedan hem och svida om då jag ska på buffé till min döda väns minne. En massa måsten, jag som helst ligger på sängen och slappar. Med lite vila i kroppen ska det nog gå bra, dock. Ska även bli kul att återse han jag ska ut och äta med.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards