Direktlänk till inlägg 9 juni 2021

Min vän är död

Av Fester Bestertester - 9 juni 2021 16:47

Min bästa vän K har idag hastigt avlidit, det skedde sömnen. Han var bara 51 år gammal. Vi hade kontakt på messenger häromdagen och nu är han borta. Jag har känt honom i nästan 30 år och nu finns han inte mer.


Vad vi festat ihop, K och jag. Vi var runt på pubar och drack oss packade, detta i princip varje helg. Han som hade beställt nya Playstation 5, han får aldrig spela på den. Han får aldrig mer höra fåglarnas kvitter eller se den underbara grönskan i naturen.


Men jag tror på ett liv efter detta, så han är nog i himlen hos Gud. Jag har fortfarande inte fattat att han är död. Håll en plats ledig åt mig, K. Vi kommer att ses igen och det i en värld utan sjukdomar och lidande. Vi ses i paradiset.


MVH/Peter

 
 
Fredrik Arvidsson

Fredrik Arvidsson

9 juni 2021 17:26

Beklagar sorgen.
Vad dog han av, om jag får fråga?

http://fredrikarvidsson.home.blog

Fester Bestertester

9 juni 2021 21:19

Han dog i sömnen av blodproppar.

 
Ingen bild

Fredrik Arvidsson

9 juni 2021 22:44

Ok, tack för svaret.

 
Ingen bild

staffan

18 juni 2021 17:15

Beklagar sorgen. Träffade han ett par gånger.

"Han är naziiiist"

Fester Bestertester

19 juni 2021 17:18

Tack, Staffan!

 
Ingen bild

Den Store Liberalen Staffan igen

20 juni 2021 00:12

Jag förstår att du sörjer, Mr X. Men viktigt att minnas allt det roliga. En jävligt rolig grej som du berättade för mig för snart 20 år sen är när K på morgonen efter en natt i fyllecell fick tillbaka sin mosade och kalla kebabrulle av snjuuten. Låtom oss hoppas att kebabrullarna i himmelen äro varma och intakta.

Vi måste höras. Är det bennostudent fortfarande?

Fester Bestertester

20 juni 2021 15:08

Ha, ha, vilka minnen! Kjell Fyllecell. Jag har samma mejl kvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Onsdag 15 maj 17:40

Hej på er, alla godingar. Detta är Lennart K(åt) Lindström tillbaka efter en tids frånvaro. Jag har haft det fullt upp med brottningsmatcher och blivit belönad med sköna stunder med andra killar som gillar. Jag har brottats med Jonas, jag har fått Ke...

Av Fester Bestertester - Onsdag 15 maj 12:53

Nu njuter jag av några vax via datorn, hårdrock på Youtube. De flesta skivor jag har ligger uppe där så jag behöver inte nöta på dem eller leta efter en specifik skiva i röran här hemma. Jag började dagen med ett par Motörhead-skivor och lyssnar just...

Av Fester Bestertester - Onsdag 15 maj 12:16

Efter en veckas gnetande har jag fått ihop 120 kronor. Jag har letat burkar, jag har tiggt utanför varuhusen, jag har levt på nudlar. Pengarna jag sitter på räcker till hela två öl av den största sorten på bästa puben God vän. Nu kan man ju sitta på ...

Av Fester Bestertester - Tisdag 14 maj 22:28

Detta är jag, er Sune Andersson vid tangentbordet. Jag sitter i min finaste rökrock och dricker lite punsch och röker cigariller som det anstår en doyen. Idag har jag haft fullt upp med tvagning av vimsiga lilla frugan och inköp hos speceristen. Där ...

Av Fester Bestertester - Tisdag 14 maj 21:45

Det blev en sittning i Hörsalsparken med glada gänget. Hade med mig sex starköl och alla gick åt. Där var Viggar'n, Mannen med det illröda ansiktet, Mannen med militärkepsen, Finske mannen och några till. Vi hade det så trevligt. Men jag blev hungrig...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards