Alla inlägg den 3 december 2021

Av Fester Bestertester - 3 december 2021 21:15

Efter att jag sökt efter klockor på nätet har jag börjat få upp reklamrutor med bilder på klockor. De dyker upp här på bloggen, men även på andra sidor. Högst irriterande! Jag har redan gjort mitt inköp, det kommer att dröja innan jag köper en till liten klocka. Reklamen körs ned i halsen på oss alla, då vi är potentiella kunder och köpare och krämarna vill pracka på oss allt de kan och lite till. Jag tror på marknadsekonomi, men det får väl finnas några gränser?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 december 2021 20:04

Hasse, jag undrar om jag får komma hem till dig. jag skulle vilja få ett par gratisgroggar, jag kan bjuda igen när jag fått kosing från soc. Om du nu inte visar dig vara en riktig kompis och bjuder mig på groggarna. maila eller ring mig, så kommer jag stört. Jag vill inte sitta hemma och bli dammig, jag vill ju festa.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 3 december 2021 19:15

Stort tack för ditt erbjudande om några supar, men tackar nej. Jag orkar inte ge mig ut i kylan och promenera (åker aldrig kommunalt av principskäl) hela vägen hem till dig. Ärligt talat har jag inte ett speciellt stort sug efter en fylla när jag tänker efter. Men nån annan gång vill jag gärna hälsa på dig och ta mig några huttingar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 december 2021 18:50

Jag började dagen med thaimassage där hela kroppen fick sig en omgång. Om det är något min stolliga lilla fru är bra på är det att ge massage, det lärde hon sig tidigt under sin karriär som hetär. Jag var alldeles mör i kroppen efteråt och bjöd henne på prima frukost, ett kokt ägg med kaviar på och en kopp kaffe. Jag vet att belöna min fru, men även straffa henne när hon felar.


Efter det blev det ett besök hos konditorn för mazariner och annat gott. Jag lekte med tanken att även köpa något till lilla frugan, men besinnade mig, jag avstod den utgiftsposten.


Nu är jag hemma och vet ni vad? Min lilla toka fick en halv mazarin och blev själaglad. Jag köpte hela fyra stycken och ville verkligen belöna min lilla fru. Jag tror bestämt jag får en tår i ögat nör jag tänker på hur godhjärtad jag är.


Nu är det sen kväll och snart dags att lägga sig. Jag gör det efter att ha uträttat stordåd och hoppas att lördagen blir lika bra som fredagen.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 3 december 2021 17:11

Jag kallas inte för intet Promille då jag försöker se till att jag är berusad varje dag. Nu ser jag här att en god vän är i nöd, han har inget starkt att dricka. Själv sitter jag med ett helrör och delar gärna med mig. "Misery loves company" som ni vet.


Jag tänker såklart på allas vår herr X. Han har bara en usel pension som ska räcka till livets nödtorft, dit räknar jag alkohol. Kom förbi mig så ska du få dig ett par groggar, här finns det resurser. Du kan bjuda igen någon annan gång, nu måste vi se till att du får upp promillehalten på acceptabel nivå.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 3 december 2021 15:48

Idag var jag aldrig till Systembolaget, jag har bara legat på sängen förutom en snabbvisit till mataffären. Köpte mig en kartongrätt, cigaretter och folköl, allt det som en ungkarl behöver. Nog ska jag klara av en nykter dag och kanske till och med en nykter helg. Folköl har jag gott om, tror tre oöppnade sexpack och ett öppnat av vilket jag dricker av nu. Man sparar rätt mycket pengar på att avstå från alkoholköp och min ekonomi är inte den bästa. Det får bli att droga ned sig med benso för att härda ut.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards