Alla inlägg den 28 december 2021

Av Fester Bestertester - 28 december 2021 20:06

Imorgon måste jag banne mig stiga upp när väckarklockan ringer. Jag ska ta mitt månatliga blodprov (pg a min medicin Clozapine) och handla lite. Jag har handlat varannan dag den senaste tiden och det räcker inte, jag går hungrig. Sedan tänkte jag besöka mötesplatsen och skratta lite åt de trögtänkta besökarna. Men det slutar väl som vanligt: Pang! Av med väckarklockan och sussa vidare.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 december 2021 17:49

Jag fick en hela Grant's, en välsmakande whisky, av min kompis. Han är törstig, så jag blev förvånad att han delade med sig. Han är en äkta vän, han. Naturligtvis har jag redan börjat att dricka av den, fattas bara. Nu är jag på lite bättre humör än förut. Men jag har fortfarande hjärtesorg, den går inte att dricka bort helt och hållet. Men tack för virren, kompis. Den sitter inte helt fel.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 december 2021 00:02

Ja, en riktigt god morgon önskar jag er läsare av bloggen. Jag har precis gått upp och det första jag gjorde var att hälla upp ett stort glas punsch, vilket jag nu avnjuter. Jag har en hektisk dag idag då jag ska till konditorn och inhandla godsaker, gå till biblioteket för att läsa dagstidningen (jag köper den inte av ideologiska skäl) och slutligen till speceristen för matinköp.


Min lilla toka där nere i källaren håller på att äta mig ur huset, sanna mina ord. Hon äter nästan varje dag och idag är tanken att hon ska få en burk med fiskbullar. Det är prima människomat och ve henne om hon klagar på den.


Hade det inte varit för min krävande lilla fru hade jag sluppit att punga ut med dryga pengar på något så simpelt som mat åt henne, men nu är jag en stadgad man och med det följer många förpliktelser. Stolliga lilla frun har levt på delikat torrfoder ett par dagar, nu slår jag på stort och ger henne människomat.


Det är ett drygt jobb att vara äkta make, men jag axlar rollen som skapelsens krona och ger tokiga frun allt vad hon behöver och mer därtill. Idag blir en förträfflig dag för oss båda.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards