Alla inlägg den 22 december 2021

Av Fester Bestertester - 22 december 2021 22:25

Jag funderar på att ringa akutenheten, AE, och prata av mig. Jag ska kräva att få prata med en kvinna om jag får en karlslok på tråden. Det är endast för kvinnor jag kan öppna mig och de får gärna vara äldre i mig, så de har lite erfarenhet och kunskap i bagaget. Jag är inte ute efter någon att ha könsumgänge med, jag vill bara prata en liten stund. Lite sport, lite musik och en massa snack om mina alltid närvarande symptom på min psykossjukdom. Gör er beredda, snart ringer jag. Tror jag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 december 2021 21:09

Det blev att hänga med gänget i en centralt belägen park och med mig hade jag sex öl som snart var uppdruckna. Då trädde Mannen med det illröda ansiktet in som en räddare i nöden och gav mig en öl. Jag tog tacksamt emot den, men märkte till min fasa att var en Falcon Bayerskt-öl. Jag som inte tycker om mörk öl. Jag gillar sånt med rejäl beska i, men som heltidsdrickare med begränsad budget får man ta vad som bjuds.


Mannen med det illröda ansiktet kommer att få en öl av mig nästa gång (imorgon?) vi ses. Då ska han få sig en Bellman, en riktig öl och inget tjafs. Det är en öl med påtaglig beska och är den jag helst dricker. Inga konstigheter, bara en god öl.


Efter morgondagen stundar hela tre dagar då Systembolaget håller stängt, så det gäller att köpa på sig ordentligt med öl. Men visst kan jag tänka mig att knäcka några 3,5:or i sällskap med mina vänner parkbänkssittarna. För öl måste jag ha i mig varje dag...


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 22 december 2021 19:41

Min gode vän Nils-Erik har bjudit in mig och stolliga frugan på julmat och samkväm hos honom och hans matrona. Klart att jag tackade ja. Frugan ska få uppleva en riktig jul i år, förra året höll jag henne inlåst i källaren, men alltså inte i år.


Med mig tar jag senapssill (vill inte riskera att Nils-Erik inte bjuder på det, då det är min favoritsill), cigarrer och en flaska punsch. Som ni kanske vet vid det här laget är jag ytterst svag för just punsch.


Nils-Erik och jag värmer upp med glögg, vilken serveras varm från kastrullen och tar oss lite att dricka. Oklart vad, då Nils-Erik har ett extensivt barskåp. Kanske blir det whisky, kanske blir det konjak.


När vi är redo för maten ropar vi till fruntimmerna i köket så de får komma in i herrummet med godsakerna och vi slår oss ned för att avnjuta julmaten. Tänk vad min lilla stolla ska äta, hon lever mest på lite enklare kost, men i år kostar jag på henne lite extra.


Efter maten ska jag och Nils-Erik ta oss varsin cigarr. Jag röker mest cigariller, men till storhelger slår jag på stort och inhandlar cigarrer. Sådan blir min jul, hur blir din?


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 22 december 2021 18:22

I övermorgon smäller det, då är det julafton. Ska du fira något? Kanske träffa släkten och äta julbord tillsammans. Eller få och ge bort julklappar? Både och? Själv ska jag hem till ett Jehovas vittne och äta julmat han får av sin bror med fru, så lite julstämning blir det för mig i alla fall. Jag ska bara ta med mig två folköl till vännen (som jag ska dricka), han bad mig att inte ta med mig mer. Han vill väl inte ha lägenheten nedspydd antar jag. Som vittne firar han inte jul, men gratis mat tackar varken han eller jag nej till. Som sagt, jag firar inte, men störs inte nämnvärt över storhelger med alla deras måsten. Jul är kul?


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards