Alla inlägg den 14 december 2021

Av Fester Bestertester - 14 december 2021 22:33

Eftersom min vän herr X förlorat sina föräldrar slog jag honom en signal under kvällen. Det blev ett relativt kort samtal och jag sa åt honom att gaska upp sig. "Ta dig i kragen" sa jag också. Jag hoppas han tog till sig mina visdomsord och går stärkt ur det otrevliga han upplevt. En annan har ett stort hjärta, inte sant? Det tar jag mig ett glas punsch på.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 14 december 2021 21:52

Det var visst ingen bra idé att köpa sig en dyr klocka. Det börjar bli ont om pengar på kontot, så syrran fick föra över pengar från ett annat konto jag har. Men jag ville verkligen ha den klocka jag köpte mig. Ville ha, ville ha, ville ha! Jag får sluta att handla på Systembolaget och försöka leva så snålt det bara går. Coca-Cola Zero, billigaste folkölen och cigg måste jag dock ha i mig varje dag, det måste jag ha pengar till. Jag köpte mig två stora flaskor läsk och två sexpack folköl idag. Dessutom var det 30% rabatt på färdiga matlådan från affären, bra där. Visst ska jag klara mig på de sekiner jag har.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 december 2021 21:45

Jag lyssnar på den eminenta artisten Ian Stuart och hans soloskiva "Patriot" Jag har alla hans skivor och han var en överdängare på att snickra ihop låtar. Han var den enande figuren inom den nationella rörelsen i Storbritannien på 80-talet och hade täta band till National Front. Men främst är han ihågkommen för sin musik. "Hail victory", Ian!


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 14 december 2021 20:48

Det blir mycket grubblande om bland annat liv och död. Har fått för mycket av död på senaste tiden. I somras min kompis och höst/vinter mamma och pappa. Men jag lever vidare, jag som är fylld av synd och sällan ber till Gud.


Olika falla ödets lotter. Själv fick jag schizofreni, vilken ödelade mitt liv. Nu sitter jag mest hemma och glor, är för sjuk för ens en sysselsättning. Visst har jag funderingar på att ta mig av daga, men det tror jag är en natulrig reaktion på sorg.


Min kontaktperson sa till mig igår att jag kunde ringa henne om jag ville prata, men det blir i så fall ett kort samtal. Vet inte hur jag ska sätta ord på mina känslor nämligen. Men det känns tryggt att ha henne att vända sig till.
Det kanske blir ett samtal till AE (akutenheten), men då kommer jag att prata sport och annat viktigt. Inte bara mitt mående. Tyvärr misstänker jag att jag kommer att gå in i en psykos vid årsskiftet.


Ja, här sitter jag och spånar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 december 2021 19:40

Jag hoppar över starkvarorna idag, jag gör det av fri vilja. Jag måste dra ned på drickandet av hälsoskäl såväl som ekonomiska diton. Jag har elva små starköl i lykskåpet, men jag ska försöka låta dem vara. Fasen, igår drog jag i mig en sjuttis whisky och två små starköl. Det finns inget stopp när jag sätter igång.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 14 december 2021 19:35

Jag, min storasyster och hennes barn var uppe på sjukhuset för att ta ett farväl av pappa. Han låg på en brits med en filt över sig. Han var alldeles kall, prästen sa att han var fem grader varm. Det kom lite tårar, men det fanns pappersservetter i rummet. Vi tände ljus för pappa och lämande honom sedan. Snacka om att det var jobbigt. Pappa ska kremeras vilken dag som helst så att vi kan ta farväl av både honom och mamma på en och samma begravning.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards